Jump to content

Motorfäste


Recommended Posts

Efter att äntligen ha fått dit motorn börjar jobbet med fästena. När jag ser 1:a försöket tänker jag att detta kan väl inte bli bra, röret måste väl ha en större vinkel? Jag kan ju kapa ner det färdiga "underfästet" samt sänka det till underkant ramrör. Råd behövs.

post-5199-0-36137500-1430495589.jpg

post-5199-0-37464900-1430495610.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du har ju ett fäste på vänster respektive höger sida. Jag tycker att de olika fästena borde ha 45 graders lutning. Då hjälper ju båda till att hålla motorn på rätt plats. Jag tycker att fästet under motorkudden borde vara kortare och fästet ovan motorkudden borde vara längre. Dessa två tillsammans borde ge 45 grader. Förhoppningsvis kommer fler förslag - du själv avgör. Är det snyggt så är det oftast rätt

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Precis som Kenneth säger så skulle det nog bli bättre om du sänker fästet och får en vinkel in mot motorn.

Jag ställde samma fråga som dig när jag höll på med motorfästena och fick till svar att dom även gärna skulle luta bakåt i färdriktningen så att fästena håller emot vid inbromsningar.

Här är en bild på hur jag gjorde mina fästen. Nu är ju min bil långt ifrån att rulla för egen hand men det känns stabilt iaf och jag fick godkänt vid sfro 1 :)

DSC_0338_zpsc8355752.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...