Martin Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Ingen aning om vad dessa u formade tingestar heter på svenska. För att ansluta pedalen till huvudcylindern. Den jag har till min ena pedal är inte djup nog så vid max pedaltryck så tar pedalen i. Behöver en som är relativt djup och passar Willwood (5/16 UNF?). Finns det in någon vanlig svensk butik eller måste jag använda ebay/engelska shoppar? De brukar inte ha djupet angivet så rädd att jag får en till som inte är djup nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Ingen aning om vad dessa u formade tingestar heter på svenska. För att ansluta pedalen till huvudcylindern. Den jag har till min ena pedal är inte djup nog så vid max pedaltryck så tar pedalen i. Behöver en som är relativt djup och passar Willwood (5/16 UNF?). Finns det in någon vanlig svensk butik eller måste jag använda ebay/engelska shoppar? De brukar inte ha djupet angivet så rädd att jag får en till som inte är djup nog. Wiberger Gbg, http://www.wiberger.se/templates/lankar.htmMed lämplig skruv/stång, eller tänker jag helt fel? /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Gaffellänk heter de alltså. De hade bara metriska. Den skall ju passa på "stången" på huvudcylindern som är UNF. Annars helrätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 (edited) Någon jänkebils butik kanske har? Edited March 29, 2015 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 På min willwood sitter det en spårring, om inte det passar när jag skall börja montera så tänker jag lossa spårringen, göra ny stång som passar i längd och med lämplig gängning till gaffellänken. /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR7.TRC2.A0.H0.Xclevis.TRS0&_nkw=clevis&_sacat=0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted March 30, 2015 Author Share Posted March 30, 2015 http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR7.TRC2.A0.H0.Xclevis.TRS0&_nkw=clevis&_sacat=0 Problemet är att de flesta inte är djupa nog. Verkar finnas en standardtyp, första jag fick upp i länken (fast 5/16), och den fungerar inte så bra. Har ibland sett någon som ser bra ut i bild men lusläser man beskrivningen så är det samma som de andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Jag hade samma problem. Slipade i pedalen istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted March 30, 2015 Author Share Posted March 30, 2015 Jag hade samma problem. Slipade i pedalen istället. Det är min plan B :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts