British_Engineering Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 (edited) Söker nu efter ett potent styrsystem till min 2,0l Duratec. Kommer att köra med egen-konstruerat insug med separata spjällhus från Ducati 999. Helst ett så "komplett" paket som möjligt. Krav: Det måste vara ett etablerat och känt system som supporteras och som det finns "färdiga" startmappar till. Hör av er med förslag, tips och ideer!! //Mikael 070-5206885 mikael.karlsson@m4.nu Edited February 27, 2015 by British_Engineering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 (edited) http://www.ebay.co.uk/itm/Cosworth-Caterham-Duratec-MBE-ECU-Flashed-250-BHP-BRAND-NEW-Cosworth-No-YD8118-/251858699234?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3aa3f2c3e2 Sbd i England är återförsäljare där och i Sverige ENEM. Edited February 28, 2015 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Det svåra när man är ny på insprut är att veta vad man faktiskt vill ha. Alltså vilka funktioner som ska finnas och på vilket sätt dom funktionerna ska fungera. Av de du listar upp så tycker jag att både Omex och emerald har halkat efter och det har inte hänt speciellt mkt i dom några år. Nya nira är ju modernt fortfarande... MS är ett kapitel för sig. Men jag tycker du bör överväga ett insprut som du kan få bra support på så nära dig som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
British_Engineering Posted March 11, 2015 Author Share Posted March 11, 2015 Hej, Det lutar åt VEMS. Verkar vara ett riktigt förnuftigt val med allt det där extra som jag vill ha men inte behöver...:-) Tänkte exempelvis köra med TC med framhjulens abs-givare som jämförs med hastighetssignalen från växellådan. //M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted March 12, 2015 Share Posted March 12, 2015 Precis nu börjar du komma rätt i djungeln att kunna välja vad du vill :) Nästa steg är att du kollar med vilken finess du vill att detta sker och jämför olika insprut därifrån.. Vart kan man hitta mer info om traction control i vems? enligt deras wikisida verkar det vara på konceptstadie? (om vi inte pratar launch control...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
British_Engineering Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 Japp, det är nu det roliga börjar.. Jag har redan valt VEMS så nu det problemet är redan löst..:-) Googla bara på traction Control VEMS så hittar du en hel del. Finns självklart flera sätt att indikera och reglera detta så det är bara att skapa sig en egen bild av vad som passar bäst. Jag kommer ju att använda en ganska std Duratec och inget galet turbomonster så jag tror att en mjukare reglering kommer att fungera bra. Återkommer när jag börjar med installationen och programmera. //M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufrace Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Hej. Jag är helt ny på sprut. Vad har ni att rekomendera? Kollade lite snabbt och hittade detta: https://www.tradera.com/item/314443743 Det är till en 4cylindrig Volvo motor. /Ulf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Se till att veta var du vill mappa bilen och att de är positiva till sprutet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts