Jonas Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 Några tipps på var man kan köpa 32mm YD aluminiumrör och böjar till vettigt pris? Har hittat do88.se men tycker att det är saftiga priser, lite rör och böjar därifrån kostar ju mer än resten av hela kylsystemet... (Men det finns kanske inte "Locost" rör i alu!?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 På Ebay finns, men frakten brukar bli ganska dyr på så "stora" saker. Här har jag köpte lite silikonböjar och alurör. Men se i så fall till att beställa allt på en gång och be om reducerad frakt. http://www.ebay.co.uk/itm/Aluminium-Alloy-Elbow-Bend-Metal-Pipe-Swaged-Polished-Silicone-Hose-Pipework-/190886048856?pt=UK_DIY_Materials_Plumbing_MJ&var=&hash=item2c71b1f458 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 Kolla om det finns någon metallåtervinnings firma, här i E-tuna springer jag ofta där och plockar. Köpte 6m 38x1mm alu rör förra veckan för 25kr. Kilopriset är 25kr/kg på alu där :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted March 2, 2015 Author Share Posted March 2, 2015 Det blev en snöraka med alu teleskopskaft från Julas fyndavdelning, 30:- för 3x2m alurör i olika dimensioner :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Hahaha, underbart! :) Jag 8, 10 och 12 mm alurör från en skrotad sändar-antenn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Garage dammsugaren har donerat sin alurör :) :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts