Jump to content

Trackday 2015


Christer J

Recommended Posts

I Finland är man på hugget även dagen före julafton, skrev ett mail innan jag gick in i bastun och hade svar när jag kom ut.

MickeR1 och jag blev ju ganska själva i höstas, men hade tre fina dagar både efter vägen och på banorna så för att vara ute i god tid för planering och för att trigga lite intresse:

Svaret från mitt mail:

Hej på dig!

Tack för din förfrågan! Alla i vår förening Pede MK (Pedersörenejdens Motorklubb) har svenska som sitt modersmål så det går jättebra att skriva på svenska. Vi försöker ändå i officiella sammanhang använda både svenska och finska så alla ska förstå. Däremot är personalen vid Kemorabanan finskspråkiga så att kommunicera med dem på svenska tror jag inte lyckas speciellt bra, så jag förstår att det kan kännas förvirrande att försöka få grepp om vem som pratar svenska eller inte. Allt som har med vår förening fungerar i alla fall bäst på svenska även om vi även har finskspråkiga med i vår förening.

Jag tackar också för att ni kom till vår senaste trackday i september och det är roligt att höra att ni hade en bra dag! Det är förstås jätteroligt att höra att ni planerar att komma tillbaka och att ni vill försöka få med er flera till nästa gång!

Vi kommer att ha två trackdays vid Kemorabanan år 2015 och allt tyder på att det blir lördag 25.4 och lördag 12.9. Vi har inte fått det här bekräftat muntligt ännu, men det finns inlagt på Kemoras officiella kalender så saken borde vara klar. Vi vill ännu ha bekräftelse innan vi går ut med någon officiell information från föreningens sida och den bekräftelsen ska vi försöka få så snabbt som möjligt. Jag hoppas att dessa tidpunkter ska passa er. Vi har försökt att även ha en kördag i juli, men det var ingen framgång eftersom de flesta verkade vara upptagna med annat då. Därför ville vi försöka hålla det till vår och höst.

Det är speciellt roligt att ni från vårt broderland Sverige visar intresse och vill komma på våra tillställningar! Ni är mer än varmt välkomna till våra tillställningar även i fortsättningen.

Om ni undrar över något så får ni gärna höra av er så försöker vi hjälpa er så gott vi bara kan (typ med övernattningar och annat praktiskt). Det går bra att skriva till adressen info@pedemk.fi (som du gjorde nu) eller att skriva direkt till den här adressen som jag svarar från:marten.portin@optimaedu.fi Det går även bra att ringa mig på telefon: +358 44 7215 285.

Jag vet inte om ni känner till vår grupp på Facebook där vi har vår officiella informations och diskussionssida. Den hittas här: https://www.facebook...11101545639639/

Jag önskar dig och alla dina nära och kära en god jul och gott nytt år!

Med vänlig hälsning,

Mårten Portin

Ordförande, Pede MK

http://pedemk.fi/

http://www.kemora.fi/index.php?loc=1 Katuautot betyder gatbil & Kilpaautot är racerbil, så vi passar in i båda körpassen om 20 min. Gat och racerklassen liknar snabba och långsamma gruppen på vår träff med modifikation. Racerbilarna omfattade allt mellan inredningsrensade Civic och 240Turbos till Legendbilar, Formel Ford och MickeR1 thumbsup.gif Gatbilarna hade skylt och där passade jag in med min bil tillsammans med Porschar och Golfar. + 20 min för drifting, så där kunde jag också kört om jag velat.. laugh.gif

Christer J

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Bra crister att du tar tag i detta :racesmile:/>

Nu har vi ju flera alt x antal träffar med tysken osså finland o välja på

Kanske kan vi fixa nåt i sverige åxå mittsverige/botnia/ eller varför inte mittsverige o artic race way ?

Dock ligger dessa träffar utanför "klubben" o ingen sponsring kan utgå, men alla som vill får haka på.

Finnarnas regler är enkla som jag tror dom flesta i klubben fixar (dom bes bilen ) men de är inga konstigheter

Tyskarnas regler är lite mer (säkerhets tänk) o dom bör man nog läsa iaf om man ska köra i race gruppen

http://smrc-eurocup.com/downloads/

men å andra sidan så går de visst bra med t-shirt :lol:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

men å andra sidan så går de visst bra med t-shirt :lol:

Det måste ha varit viktfördel med så lätt tröja, han hade chans att klippa Porschen i flera av inbromsningarna... :D
Link to comment
Share on other sites

Fick uppdatering idag från Pede MK i Finland.

Hej igen!

Jag har i dag varit i kontakt med den som sköter om bokningarna för Kemorabanan och han har nu bekräftat att banan bokats för oss lördagarna 25.4 och 12.9 kl. 10-18. Jag hade ju inte fått den bekräftelsen sist jag hörde av mig, men jag ville meddela att allt nu är spikat och klart.

Gott nytt år önskar jag dig och dina nära!

Med vänlig hälsning,

Mårten Portin, Pede MK, Finland

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag har fått uppdaterad info från Finland och Pedemk.fi. Deras trackday på Kemorabanan Lördagen den 25 april har flyttats till Söndagen den 26 april pga dubbelbokning på banan och banans sponsor ska köra kundevent på Lördagen.

Letar även info om färjan mellan Sundsvall och Vasa som enligt flera av Finländarna skulle börja trafikeras i sommar, men hittar inget. Någon som vet?

Christer J

Link to comment
Share on other sites

Det är många år sedan finlandsfärjan gick från sundsvall (den lades nog ner för en 25 år sedan) - har inte hört att det skall vara aktuellt igen.

Det går ju färja från Umeå till Vasa - det kanske är ett alternativ

kenneth

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Blir ju ett "banåkar " mecka i sundsvall om den linjen öppnar igen (mittsverige botnia kemora) på nära avstånd :thumbsup:/> :thumbsup:/>

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Det var i Finland vi hörde att färjan skulle dra igång sommaren 2015 igen.

Jag har frågat Mårten Pontin, men han hänvisade också till Umeå tills vidare.

Håller koll under tiden snön smälter i alla fall.

MickeR1: Om det blir israce får du också prova på det där med taskigt fäste eclipsee_steering.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...