Rikard Larsson Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Söker en givare eller sensor för bränsletryck. Finns universal på Ebay, men frågan är vad det tycker om bensin. Tänkte gå och ta en på självplocken. Någon som vet en lämplig bil med en bränsletryckssensor? Lär ju inte finnas på gamla bilar direkt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Nu undrar jag ju förstås vad du ska ha den till?? Men vet att några har kört med oljetrycksmätare. Universalmodell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted December 2, 2014 Author Share Posted December 2, 2014 Vill kunna mäta bränsletrycket om det behövs. Enkelt att lägga till en sensor på min display. Funderade på en vanlig oljetrycksgivare. Vet inte om det finns gummi som kan fara illa i dem. Hittade denna som ska funka annars: http://www.ebay.com/itm/1pc-NEW-Pressure-Sensor-G-1-4-Water-Oil-Diesel-Gasoline-Gas-/291150531442?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43c9ec8b72 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted December 2, 2014 Author Share Posted December 2, 2014 Jag tycker för övrigt att det hade varit intressant att logga flödet i returledningen också. Allt som kan mätas, ska mätas :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Jag kör med 2st 734-1067-nd, olje+bränsletryck från digikey. Här går det att speca ganska bra vad man är ute efter. http://www.digikey.com/product-search/en?vendor=734;lang=en;Keywords=SSI+MediaSensor+P51 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 (edited) 06E 906 051 e/f är en tryckgivare som sitter i lågtrycksdelen på fsi/tfsi bränslepumpen (specad upp till 10 bar). Jag kör med denna till olja och bränsletryck. Edit: missade att skriva att det är på VAG bilar den sitter. Edited December 2, 2014 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts