Loterus Posted August 12, 2004 Share Posted August 12, 2004 det är i princip det ända som är kvar och fixa och sen är min pärla äntligen klar för besiktias... så några bra förslag? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted August 13, 2004 Share Posted August 13, 2004 Om du har för avsikt att ha mc-blinkers fram behöver du dubbel uppsättning för de är tydligen inte godkända på bil överallt.. hmm konstigt. Midjebälten kan vara lite lurigt att få tag på.. kolla på bildelsfirmorna eller på någon skrot efter ett bakre mittbälte. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted August 13, 2004 Share Posted August 13, 2004 Jag köpte min midjebälten via CD Cardic/BildelsSpecialisten BDS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 13, 2004 Share Posted August 13, 2004 kolla på bildelsfirmorna eller på någon skrot efter ett bakre mittbälte. :thumbup: vlovlo 240 midjebätte bak funkar kanon... å e billigt.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted August 13, 2004 Share Posted August 13, 2004 kolla på bildelsfirmorna eller på någon skrot efter ett bakre mittbälte. :thumbup: vlovlo 240 midjebätte bak funkar kanon... å e billigt.. :) Betalade 100:- för två :thumbup: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted August 13, 2004 Share Posted August 13, 2004 Jag hade också hört att det skulle vara lite problem med MC-blinkers, själv har jag ett par blinkers som ska sitta bak på en MC. Jag tror inte att de har rätt E-märkning men det ser väldigt bra ut och de syns bra och de gick igenom besiktiningen. Det var väl så att besiktningsmannen tyckte att synlighetet var tillräklig:thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loterus Posted August 13, 2004 Author Share Posted August 13, 2004 kolla på bildelsfirmorna eller på någon skrot efter ett bakre mittbälte. :thumbup: vlovlo 240 midjebätte bak funkar kanon... å e billigt.. :) är det en sån som man erm sätter fast i mitten.. och inte vid sidan om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted August 13, 2004 Share Posted August 13, 2004 kolla på bildelsfirmorna eller på någon skrot efter ett bakre mittbälte. :thumbup: vlovlo 240 midjebätte bak funkar kanon... å e billigt.. :) är det en sån som man erm sätter fast i mitten.. och inte vid sidan om? Ja det är mittbältet bak. Vi har byggt för 4 punktsbälten, kommer bara att besikta med 2 punkts. Vi kommer inte att ha någon störtbåge, och därmed ingenstans att montera ett 3 punktsbälte. :hypocrite: Sedan är det bara att åka hem och byta :whistling: På med störtbågen och ut på gatan :wohow: Med andra ord: 2 punktsb. är OK så länge det inte finns plats för en övre fästpunkt. ;) Hoppas vi inte har missförstått det hela. :icon_oops: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loterus Posted August 17, 2004 Author Share Posted August 17, 2004 jahopp då va man på skroten idag och skruva loss ett par bälten från 245:or men jag såg inga E märkningar på dom.. :blink: men nu till det största problemet.. att hitta godkända framblinkers?? vad kan man använda?? iaf under besiktningen sen blir det förmodligen mc blinkers efteråt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted August 17, 2004 Share Posted August 17, 2004 En blinkers som är godkänd att ha fram på en MC är även godkänd att ha fram på bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 En blinkers som är godkänd att ha fram på en MC är även godkänd att ha fram på bilen. Inte självklart enligt besiktningen... Kolla med den lokale besiktningen inte samma i hela sverige vad jag uppfattat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Kanske lite OT men ändå närliggande. Jag ska för första gången göra en vanlig besiktning hos bilprovningen. Jag köpte bilen precis nybesiktigad. Bilen är utrustad med fyrpunktsbälten och jag har inga andra bälten till bilen. Ni som har gjort vanliga återkommande besiktningar och inte regbesiktning och har fyrpunktare - hur gör ni? Byter ni bälten helt? Tar bort ryggbältena eller bara kör in med allt på plats? Står det något om bälten i era regpapper? I mitt står det ingenting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Hej Angående E-märkning MC och bil - blinkers *kan* vara godkända för både MC och bil men det är inte självklart. MC-armaturer kan godkännas enligt ECE-reglemente 57 om jag minns rätt, vilket inte gäller bil. Just ECE-reglementen är lite svåra att tränga in i och jag har inte hunnit kolla upp alla märkningar på MC än. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Locust Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Kanske en dum fråga :icon_oops: , men får man inte rega bilen med fyrpunktsbälten? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Kanske en dum fråga :icon_oops: , men får man inte rega bilen med fyrpunktsbälten? :blink: nej man får inte regga med fyrpunktsbälte. helst 3 punkts men 2 punkts går att besiktiga med om det inte finns nån lämplig övre fästpunkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Kanske en dum fråga :icon_oops: , men får man inte rega bilen med fyrpunktsbälten? :blink: OT: Man vill nog inte ha fyrpunktsbälten ändå.... kanske sexpunkts men inte fyrpunkts. Men det har diskuterats tidigare, ville bara varna lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted August 19, 2004 Share Posted August 19, 2004 OT: Man vill nog inte ha fyrpunktsbälten ändå.... kanske sexpunkts men inte fyrpunkts. Men det har diskuterats tidigare, ville bara varna lite. Mina bälten är egentligen sexpunkts men jag har ännu inte brytt mig om att ta hål i stolarna för den undre fästpunkten. Självklart borde man göra det för att hindra att man glider nedåt vid krock. (Det blir så himla obekvämt att ligga med hela kroppen nere vid pedalstället - för att inte tala om varmt) ;) Hindrar trepunktsbälten från att detta? Eftersom du bara varnar för fyrpunkts och istället rekommenderar sexpunkts? Fyrpunktarna har ju andra tveksamheter som jag känner till gentemot trepunkts som är säkrare. Men man väljer ju inte en Seven av säkerhetsskäl i första hand hursomhelst...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.