Axly Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Hejsan, jag mötte en bil som var vad jag tror var en sjua i grunden, med gott om vingar, sidepods(?) och en hel del annat som gav den ett mer prototypvagnsutseende än en sjua. Ljudet var tveklöst V8, och jag undrar lite om någon vet vad detta kan vara för någon/något. Jag såg den vid motet vid Falkenberg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Var det denna? ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 Jag tror inte det, denna hade en smal bakvinge (typ samma bredd som själva karossen) och en frontspoiler, och var mest svart. Den var lite 70-tals can-am blandat med en Clubman, påminde mer om denna: ...fast inte en så stor frontspoiler. Jag vet ärligt talat inte om det ens var en sjua, men jag tyckte det såg ut som en sjua i grunden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Det gick en på banorna förr och den hamnade ett tag i Karlskrona och kallades Look a like. helt alufärgad. påminner mkt om din bild på den svarta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted September 10, 2014 Author Share Posted September 10, 2014 Ah, jo steget alu/svart är ju rätt nära endast alu. Ingen som vet var man kan hitta en bild på åket? (den svischade/mullrade förbi i mötande fil när jag hade ögonen på annan trafik) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Den jag menar gicj då med en sugtrimmad pinto motor.men det är bortåt 10 år sedan nu så mycket kan ha hänt. och den var nog inte gatreggad då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted September 13, 2014 Author Share Posted September 13, 2014 Fick en ny skymt av den på Falkenbergsbanan när den brummade ut från depåområdet under spvm/classicracen i dag. Engelskreggad historia med bakvagn som såg ut som en F1a från tidigt 70-tal med 1/3 av bredden per däck och 1/3 i mitten till diff. Får hoppas den dyker upp där i morgon med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted September 14, 2014 Share Posted September 14, 2014 är det denna kanske ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted September 14, 2014 Author Share Posted September 14, 2014 (edited) Jahapp, såg tyvärr inte till den i dag, men är efter lite eftertanke inte helt säker på att jag kan klassa den som sjua. Bakvagnen var ganska naken, synlig i stil med 70-tals formelvagnar, fronten var rejält låg och looken var mer... open-wheel can-am eller tidig Clubman racer, typ Mallock. Engelska plåtar som sagt.. Vi kutade efter för att få en bild i alla fall, men hann ju inte med. Denna bilden är väl i närheten (fast med fläskiga gummirullar, mer sidepods, bakvinge och V8): Edited September 14, 2014 by Axly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts