Fredrik i Trollhättan Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Ok. 0,7 både fram och bak. Gäller det även bilar med skivor bak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted March 22, 2007 Author Share Posted March 22, 2007 Ja, Westfield's har skivor bak som standard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted March 23, 2007 Author Share Posted March 23, 2007 Oj, mera paket! ;) Tänkte göra lite egna filminspelningar i sommar, så jag köpte en DV-kamera(1900kr) med AV-in och en bullet cam(500kr) på Ebay. Återstår att se om bullet cam'ens lins är tillräckligt vidvinklig för att använda i bilen. Jag får väl prova med lite torrkörning :eclipsee_steering: och se om det funkar, annars får jag beställa en annan lins. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 ta en test med bulletcam och lägg upp för nerladdning tillsammans med mer info om den så man får se vad den går för och får en hum om vad som krävs är du snäll.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 23, 2007 Share Posted March 23, 2007 1900 för en DV-kamera är ju fantastiskt billigt... Fan, nu måste man hålla utkik efter nått sånt också på Ebay... Det är ju helkul med hemmainspelade bilfilmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted October 18, 2007 Author Share Posted October 18, 2007 Jag var på första kontrollbesiktningen med Westie'n idag, och den gick igenom. Klart att den är i ordning, men jag kan ju inte påstå att blinkers/lampor/avgassystem etc är domsamma som vid reg bes, därför var jag lite nervös. CO'n var hög men dom var hyggliga och lät mig skruva lite på fuggarna. Nu kan man andas ut och invänta våren. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Trevligt :thumbsup: Tog dom en extra lång provrunda med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted April 25, 2008 Author Share Posted April 25, 2008 (edited) På söndag bär det av till Gelleråsen för att se om det finns nån fart i den gamla gubben fortfarande. Det är en överhängande risk att jag lider av kraftig rattrost då jag inte körde på bana en enda gång förra året! :blink: Passade på att byta bromsvätska då Gelleråsen är (ö)känt för att ta hårt på bromsarna. Om jag är körsugen? Nja... :racesmile: Edited April 25, 2008 by Megablade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Ta med kamera och ha en trevlig dag Johan ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted April 28, 2008 Author Share Posted April 28, 2008 Ahhh...det här behövde jag. Efter förra årets totala torka vad gäller banåkning så var det väldigt skönt att få gasa ur sig på Gelleråsen. Norska BMW-klubben hade bjudit in Rejsa till sin banträff.Körningen var ganska "kantigt" för min del på förmiddagen(rattrost), men efter lunch så började jag få bättre flyt/fart. Det blev en snurrning i trösen och bud på en till i utgången på eje's, men det betyder väl att man försöker eller? Jag hade videokamera i bilen, så jag ska se om jag kan få till någon filmsnutt nån dag. Ni får hålla till godo med lite bilder så länge. Tack till fotograferna Peter Eklöf och Mats sundström! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted April 28, 2008 Author Share Posted April 28, 2008 Jaha, nu till den ångestladdade filmsnutten. Det är nyttigt att se sig själv, hur dåligt man utnyttjar banbredden, missade apex osv :rolleyes: ...roligt var det i alla fall. Det måste ändå tilläggas att Sierran jag jagar gick som ett troll både rakt fram och i svängarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Riktigt sköj att se... :) Men nu blev man ju bara mer körsugen.. :( den sierran verkade pina på bra.. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 Lite bilder från Rejsa-träffen aug -08. Tack till fru Libell för bilderna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 trevliga bilder, det behövs lite sånt för att pigga upp denna årstiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Kul film å fina bílder, piggar som sagt upp, :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted May 28, 2009 Author Share Posted May 28, 2009 Racern såld! :unsure: Ska man bort tråden på nåt vis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 Tycker jag inte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 Nya ägaren kan väl ta över tråden om han vill. Så får den fortleva med bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts