Jump to content

Grenrör Duratec


Micael

Recommended Posts

Söker efter ett original grenrör till Duratec.

Micke

Kolla denna länk - http://www.ebay.co.uk/itm/MK3-MONDEO-2001-2007-2-0-DURATEC-PETROL-EXHAUST-MANIFOLD-/251251305108?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a7fbeaa9. Tror inte du kan få tag på ett orginal grenrör till Duratec till lägre pris. Visserligen är det från england men oftast så är fraktkostnaden från england lägre än att man skickar samma vara inom Sverige.

Kenneth

Link to comment
Share on other sites

ja, det är lite skamligt att det ska vara så dyrt på skroten att det är billigare att skicka grejerna från ett annat EU-land.

Link to comment
Share on other sites

ja, det är lite skamligt att det ska vara så dyrt på skroten att det är billigare att skicka grejerna från ett annat EU-land.

Man skulle kunna tycka att bilskrotarna borde vara våra vänner och stötta vår hobby genom bland annat låga priser, men tyvärr. Vi får ju tag i delarna från england så de stora förlorarna är ju skrotarna. Det är för djävligt. När man växte upp så lärde man sig av sin far att hitta olika projekt på dåtidens skrotar. Allt kunde köpas till mycket låg kostnad. I dag får man inte tillträde till vanliga skrotar. Det har blivit för stort.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte mina bromsok från Kungsåra Bildemontering i Västerås, fick bra pris när jag sa vad jag skulle ha dom till. Dessutom finns det ju en del självplock, bla Örebro och Västerås som blir väldigt billigt om man gör jobbet med att ta bort delarna själv. Det är ju trots allt inte bara delen vi får betala för på skrotarna, arbetet att ta bort, lagra och bokföra delarna tänker man ju inte alltid på.

Link to comment
Share on other sites

Självklart är det ju så. Dom ska ju givetvis ha betalt för sitt jobb. Men ibland verkar det som att dom tror att det är guld dom jobbar med.

Sen tycker jag att det är lite konstigt att engelsmännen gör samma jobb som våra skrotar samt att dom skickar det hit för halva priset.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...