Micael Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 (edited) Söker efter ett original grenrör till Duratec. Micke Edited July 21, 2014 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Söker efter ett original grenrör till Duratec. Micke Kolla denna länk - http://www.ebay.co.uk/itm/MK3-MONDEO-2001-2007-2-0-DURATEC-PETROL-EXHAUST-MANIFOLD-/251251305108?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a7fbeaa9. Tror inte du kan få tag på ett orginal grenrör till Duratec till lägre pris. Visserligen är det från england men oftast så är fraktkostnaden från england lägre än att man skickar samma vara inom Sverige. Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 22, 2014 Author Share Posted July 22, 2014 ja, det är lite skamligt att det ska vara så dyrt på skroten att det är billigare att skicka grejerna från ett annat EU-land. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 ja, det är lite skamligt att det ska vara så dyrt på skroten att det är billigare att skicka grejerna från ett annat EU-land. Man skulle kunna tycka att bilskrotarna borde vara våra vänner och stötta vår hobby genom bland annat låga priser, men tyvärr. Vi får ju tag i delarna från england så de stora förlorarna är ju skrotarna. Det är för djävligt. När man växte upp så lärde man sig av sin far att hitta olika projekt på dåtidens skrotar. Allt kunde köpas till mycket låg kostnad. I dag får man inte tillträde till vanliga skrotar. Det har blivit för stort. kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Jag köpte mina bromsok från Kungsåra Bildemontering i Västerås, fick bra pris när jag sa vad jag skulle ha dom till. Dessutom finns det ju en del självplock, bla Örebro och Västerås som blir väldigt billigt om man gör jobbet med att ta bort delarna själv. Det är ju trots allt inte bara delen vi får betala för på skrotarna, arbetet att ta bort, lagra och bokföra delarna tänker man ju inte alltid på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 22, 2014 Author Share Posted July 22, 2014 Självklart är det ju så. Dom ska ju givetvis ha betalt för sitt jobb. Men ibland verkar det som att dom tror att det är guld dom jobbar med. Sen tycker jag att det är lite konstigt att engelsmännen gör samma jobb som våra skrotar samt att dom skickar det hit för halva priset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kghaas Posted July 23, 2014 Share Posted July 23, 2014 Hva skal du med et Duratec grenrør? Hørte jeg turbo...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 24, 2014 Author Share Posted July 24, 2014 Ingen kommentar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts