Jocke4U Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 (edited) Tjena, Skall köra på Kinnekulle på fredag och baksulorna är lite trötta och har ett set liggandes. Men sen är det ju att klämma ur det sista :)/>/> Skulle det finnas en chans att detta däck (det till vänster) skulle klara en dag på kullen? Det skall sitta på vänster sida men tog mycket stryk på vår träff 2013 men gjorde om hjulinställningen veckan efter för den 2:a körningen på kullen och dessutom bytte roterade hjulen. Är jag dumsnål att köra på dessa däck? Edited May 26, 2014 by Jocke4U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Med tanke på väderutsikterna skulle jag nog byta.. OM det hjälper? http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/Kinnekulle_Ring/langtidsvarsel.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Svaret är lätt för du har redan själv svarat, dvs "inte de däcken" på fredag. Jag hjälper gärna till med ett Nej från mig med utöver ditt eget Nej. För skulle du tappa greppet eller få dåliga tider eller vad som helst då är det däcken. Du behöver inte mer nejsvar eller hur?. Lycka till med "Fredagsracet". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Sätt det på höger sida så håller det nog. Kanske....beror på höger foten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 Kanske....beror på höger foten Det är väl den jag oroar mig för :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Men regnet håller både temp och tempo lägre.. Hoppas prognosen är fel, och att det blir finväder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 (edited) Du åker väl släp ? Med drag bil. Dett är ju fredag , borde inte i värsta fall götene ha möjlighet att kränga ? Det räcker ju med gummi att ta sig upp på släpet hem Edited May 26, 2014 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 Japp, NeoZeven på släp och det är en tanke jag har haft att vid panik slänga ner till Götene och byta. Ringer nog imörra och kollar så dom har öppet på fredag och chansar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Byt däck, gummit har åldrats och har ännu svårare nu att komma upp i temp, särskilt på blött underlag. Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Sov på saken och för att slippa ev extra bök på fredag så lämnade jag in hjulen imorse för byte. Med tanke på väderutsikterna skulle jag nog byta.. OM det hjälper? http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/Kinnekulle_Ring/langtidsvarsel.html Dessutom är väderutsikterna skiftande (i bättre riktning för en sjua) :) :D ...snart är det stora solar ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 (edited) Som det ser ut just nu verkar inte Regnet komma förän efter avslutningen. :) Edited May 27, 2014 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gulf62 Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Lite svårt att gissa hur ett par däck skulle funka ut ifrån en bild. Om dom är färska och inte körts tokvarma spelar det sällan stor roll om mönstret är lite slitet. Går att få tillbaka greppet i dom. Gick själv "tom" på bakdäck till min gamla raceCamaro under en tävling. Hade ett par oanvända, men gamla liggande så ja slängde på dom även om dom var hårda som hockeypuckar. Fick senare veta att dom legat i bilen sen gamla Greger ägde den på 80 talet. Tror det var under det racet drifting uppfanns ......... Aldrig har en Z28 varit så bred - rök gjorde det dock inte :P/> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts