Rikard Larsson Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Någon med en T5-box till bra pris :) Krav: 20 MHz och fungerande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted April 26, 2014 Share Posted April 26, 2014 Fick du inte rätt på den igår?!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 26, 2014 Author Share Posted April 26, 2014 Äsch, båda mina boxar var 16 MHz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 varför kan du inte köra med dom ? Jörgen b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 27, 2014 Author Share Posted April 27, 2014 Jag har fått en programvara gjord till mig som är 20 MHz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 (edited) Jag har nog liggande om det är panik och du måste testa .... men vill helst ha de jag har kvar på reserv ( man är ju ekorre) frågan är om du inte kan vara inne på lösningen i ditt b-relä problem här ( det ringer en klocka ) fel sw i fel burk ..... du får googla vad som händer Edited April 27, 2014 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Det går väl att göra om programvaran som du har till en 16hz, borde funka, kanske finns nån här som kan detta ;)/> Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 Ja, det hade varit bra att kunna. Ska forska lite i det. Om någon vet något så räck upp en hand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Du kan ju inte göra om en sw men du kan ju flytta all cal. Tyvärr tror jag det är jobbigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 Jo, precis. Flytta alla mappar var det jag tänkte på. Göra det manuellt är inget alternativ, men om det går att göra "välj alla, kopiera, klistra in" hade det kanske fungerat. Läste lite om att man kan köra 20 MHz-program på 16 MHz-boxar. Vissa hade inte märkt något. Någon hade fått starta om boxen efter några dagar. Kan ju testa att starta i alla fall. Men jag söker fortfarande efter en 20 MHz-box :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Sw mellan gammal t5 och ny skiljer ju lite oxå. Tex finns bränsle cal offset per cylinder bara mig veteligen på nyare sw. Kör själv gammal sw .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Det är visst inte kristallen på 16 MHz som avgör processorhastigheten. Jag hade en 20 MHz box... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Ny har jag inte läst på definitionen men läser man inte bara på processorn ? 16 eller 20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Jo... MC68332ACFC20 = 20 MHz MC68332ACFC16 = 16 MHz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts