Jump to content

För kort wire typ 9


Frena

Recommended Posts

Hej,

Trodde mig ha löst mitt kopplingsproblem innan men nu när bilen skall ihopa har jag problem. Wire till kopplingen är helt enkelt för kort, eller ja, höljet till wiren gör att den blir för kort. Hade behövt 1 dm till.

Om jag tänker rätt har jag då två val. Antingen kapa justerskruven eller kapa bort 1 dm av höljet.

Vad tror ni blir lämpligast? Hur har ni andra löst för kort wire?!?!

Som ni ser på bilden behöver jag lite mer wire. Visst kan jag skruva in skruven lite till men det räcker ändå inte.

Tips?

Tänker jag rätt?

Tack!!!

agu3epe5.jpg

Edited by Frena
Link to comment
Share on other sites

Jag kanske inte förstår ditt problem fullt ut men som jag ser det så står din kopplingspedal i sitt mest utjusterade läge. Funkar det inte om du spänner kopplingsjusteraren genom att lyfta lite försiktigt på spärrbläcket och snurra den gula runda delen av kopplingspedalen så att fjädern spänns?

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Jag kanske inte förstår ditt problem fullt ut men som jag ser det så står din kopplingspedal i sitt mest utjusterade läge. Funkar det inte om du spänner kopplingsjusteraren genom att lyfta lite försiktigt på spärrbläcket och snurra den gula runda delen av kopplingspedalen så att fjädern spänns?

Kanske var lite luddigt skrivit, var trött och frustrerad :)

Men din idé verkar bra. Det kan vara så att wiren räcker då. Skall testa imorgon. Tack så länge!

Link to comment
Share on other sites

Plus att du väl kan gänga in mothållet eller vad man ska kalla det några cm?

Ja det kan jag ju, men som läget var igår (trög o trött) så tänkte jag inte på att rotera kvadranten. Synd det är så långt från jobb till garaget, annars hade jag kört dit på lunchen o testat :)

Link to comment
Share on other sites

Har luskat vidare lite, OM det är så att wire är för kort så är wiren till högerstyrda längre, men det skall nog ändå lösas med ovanstående fix!

Link to comment
Share on other sites

På min gamla bil, Tiger Supercat, hade jag Sierra orginal pedal+vire. Det funkade bra men krävde en del kärlek för att komma dit.

Blir mycket kärlek då :) Jag var och plockade ett 240 pedalställ på skroten i lördags. Tror det kommer bli bäst. SKall bara få dit en ny ögla till wiren lite mer i mitten på pedalen.

post-1143-0-75953600-1396852862_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...