xtimmyx Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 (edited) Det här kanske är ett allmänt känt faktum för de flesta men kom som en nyhet för mig här om dagen. :icon_oops: Har till och från haft kontakt med nya ägaren av min MK Indy R1 som här om dagen sände mig en liten uppdatering med denna bild efter att de sänkt tråget på motorn: Lyckligtvis och snudd på mirakulöst kunde de inte hitta några skador på motorn från det bortsätt från den rasade tvåan (vilket kanske är relaterat till detta?) och kompet var bra på samtliga cylindrar. :thumbsup: Gjorde en snabb Googling efter jag fick mailet och det verkar som om viss sprickbildning är vanligt förekommande men den här tar nog priset. Så hur som helst, nu när de flesta bilarna ändå står och samlar damm förmodar jag så kanske det kan vara en god idé att ta en extra titt i på era skvalp-plåtar. Edited December 25, 2013 by xtimmyx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Hej Vart hade du köpt din? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtimmyx Posted December 26, 2013 Author Share Posted December 26, 2013 Hej Vart hade du köpt din? /Fredrik Vet inte, det var inte jag som byggde bilen så är osäker på modell och härkomst på plåten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Ja, detta är ett problem som kan dyka upp och det är nog bra att hålla lite koll på sin plåt. Jag vet att jag läste lite trådar i ämnet på locostbuilders.co.uk när jag byggde min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Min ser inte ut som din. Din verkar vara popnitad och min var tjockare aluminium(som det ser ut av bilderna) /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts