xtimmyx Posted December 25, 2013 Posted December 25, 2013 (edited) Det här kanske är ett allmänt känt faktum för de flesta men kom som en nyhet för mig här om dagen. :icon_oops: Har till och från haft kontakt med nya ägaren av min MK Indy R1 som här om dagen sände mig en liten uppdatering med denna bild efter att de sänkt tråget på motorn: Lyckligtvis och snudd på mirakulöst kunde de inte hitta några skador på motorn från det bortsätt från den rasade tvåan (vilket kanske är relaterat till detta?) och kompet var bra på samtliga cylindrar. :thumbsup: Gjorde en snabb Googling efter jag fick mailet och det verkar som om viss sprickbildning är vanligt förekommande men den här tar nog priset. Så hur som helst, nu när de flesta bilarna ändå står och samlar damm förmodar jag så kanske det kan vara en god idé att ta en extra titt i på era skvalp-plåtar. Edited December 25, 2013 by xtimmyx Quote
xtimmyx Posted December 26, 2013 Author Posted December 26, 2013 Hej Vart hade du köpt din? /Fredrik Vet inte, det var inte jag som byggde bilen så är osäker på modell och härkomst på plåten. Quote
fege Posted December 26, 2013 Posted December 26, 2013 Ja, detta är ett problem som kan dyka upp och det är nog bra att hålla lite koll på sin plåt. Jag vet att jag läste lite trådar i ämnet på locostbuilders.co.uk när jag byggde min. Quote
vedde Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Min ser inte ut som din. Din verkar vara popnitad och min var tjockare aluminium(som det ser ut av bilderna) /Fredrik Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.