family guy Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Köpte ett par sidoblinkers hos Europa spares, blev jätteglad eftersom de var rimligt snygga och inte krävde någon avancerad håltagning. Tyvärr verkar Engelsk och Svensk uppfattning om vad som är ok återigen divergera, på glaset står följande: 1A SM1 02 00 9807 SAE AP2 05 DOT På sidan 157 i SFRO-boken står det dock att sidoblinkers ska vara märkta 3,4,5 eller 6 samt en pil som pekar framåt. Har jag missförstått något eller är det bara att leta vidare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 5 är det väl för sidoblinkers? Här är närbild på mina godkända sidoblinkers: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=9385&view=findpost&p=101238 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 5 ska vara ok för sidoblinkers och det har jag ju en i benämningen, frågan är om det är den som räknas eller 1:an som är först. Inte helt lätt detta. Förmodligen köper jag sidoblinkers på Biltema och monterar dessa efter regbesiktningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 5 ska vara ok för sidoblinkers och det har jag ju en i benämningen, frågan är om det är den som räknas eller 1:an som är först. Inte helt lätt detta. Förmodligen köper jag sidoblinkers på Biltema och monterar dessa efter regbesiktningen. Vore det inte ett bra tillfälle att ringa Bilprovningen och fråga, de brukar ju vara bra att slå ner på icke godkänd belysning kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 Vore det inte ett bra tillfälle att ringa Bilprovningen och fråga, de brukar ju vara bra att slå ner på icke godkänd belysning kenneth Det vore naturligtvis det bästa, får väl slå dem en signal efter helgerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted January 3, 2014 Author Share Posted January 3, 2014 Hittade ett par sidoblinkers med rätt märkning på Auto-Herba i Huddinge när jag köpte handbromsvajer, nu borde saken vara biff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Hittade ett par sidoblinkers med rätt märkning på Auto-Herba i Huddinge när jag köpte handbromsvajer, nu borde saken vara biff. Ringde du upp bilprovningen? Det känns många gånger som om de slår ner på oss men inte själva kan säga vad som är rätt.... kenneth ps jag skulle vilja ha ett svar från dem vad som är rätt --> då skulle vi veta vad vi skall rätta oss efter. Nu är det okunskap hos oss som ger dem "MAKT" ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Ringde du upp bilprovningen? Det känns många gånger som om de slår ner på oss men inte själva kan säga vad som är rätt.... kenneth ps jag skulle vilja ha ett svar från dem vad som är rätt --> då skulle vi veta vad vi skall rätta oss efter. Nu är det okunskap hos oss som ger dem "MAKT" ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted January 3, 2014 Author Share Posted January 3, 2014 Nej, det blev inte av. Hade tänkt göra det nån gång nästa vecka men så dök de här upp. Nu stämmer ju i alla fall märkningen med vad som står i SFRO-boken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts