Jump to content

Sidoblinkers.

family guy

Recommended Posts

Köpte ett par sidoblinkers hos Europa spares, blev jätteglad eftersom de var rimligt snygga och inte krävde någon avancerad håltagning.

IMAG2577_zps461c9e25.jpg

Tyvärr verkar Engelsk och Svensk uppfattning om vad som är ok återigen divergera, på glaset står följande:

1A SM1

02 00 9807

SAE AP2 05

DOT

På sidan 157 i SFRO-boken står det dock att sidoblinkers ska vara märkta 3,4,5 eller 6 samt en pil som pekar framåt.

Har jag missförstått något eller är det bara att leta vidare?

5 ska vara ok för sidoblinkers och det har jag ju en i benämningen, frågan är om det är den som räknas eller 1:an som är först.

Inte helt lätt detta. Förmodligen köper jag sidoblinkers på Biltema och monterar dessa efter regbesiktningen.

5 ska vara ok för sidoblinkers och det har jag ju en i benämningen, frågan är om det är den som räknas eller 1:an som är först.

Inte helt lätt detta. Förmodligen köper jag sidoblinkers på Biltema och monterar dessa efter regbesiktningen.

Vore det inte ett bra tillfälle att ringa Bilprovningen och fråga, de brukar ju vara bra att slå ner på icke godkänd belysning

kenneth

Vore det inte ett bra tillfälle att ringa Bilprovningen och fråga, de brukar ju vara bra att slå ner på icke godkänd belysning

kenneth

Det vore naturligtvis det bästa, får väl slå dem en signal efter helgerna.

• 2 weeks later...

Hittade ett par sidoblinkers med rätt märkning på Auto-Herba i Huddinge när jag köpte handbromsvajer, nu borde saken vara biff.

IMAG2599_zpseb72ec16.jpg

Ringde du upp bilprovningen? Det känns många gånger som om de slår ner på oss men inte själva kan säga vad som är rätt....

kenneth

ps jag skulle vilja ha ett svar från dem vad som är rätt --> då skulle vi veta vad vi skall rätta oss efter. Nu är det okunskap hos oss som ger dem "MAKT" ds

Ringde du upp bilprovningen? Det känns många gånger som om de slår ner på oss men inte själva kan säga vad som är rätt....

kenneth

ps jag skulle vilja ha ett svar från dem vad som är rätt --> då skulle vi veta vad vi skall rätta oss efter. Nu är det okunskap hos oss som ger dem "MAKT" ds