vedde Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Sportbilsträffar har tydligen omlokaliserat sig till Sala. Körning hela dagen 10-18 ingen Drifting 400:- Någon som är på? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Körs det inte alls på Gröndal? Eller är det någon annan arrangör i fortsättningen? Fattade det som att de blivit osams. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HovstaSX360 Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Man kör fortfarande på Gröndal, men nu är det Gröndals MSK som arrangerar. Se Gröndaltråden. Jag gillar Gröndalbanan och hade tänkt åka dit på lördag (beroende på väder). Den ligger dessutom lite närmare till för mig. Blir det större uppslutning med 7:or i Sala kanske jag ändrar mig o åker dit istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 Dagens kommentar när killen som kom med kompisens Nissan Skyline och åkte med mig ett par varv jagandes Skylineen " fan hans bil känns ju som en Prius jämfört med sjuan:" /Fredrik Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elken Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Hej! Tack för inpirationen Vedde! Passade på att ställa hjulvinklar (så gott det gick) och montera i 4p bältena när jag kom hem. Du gav mig definitivt mersmak. Jag satsar på att vara där fredag+Lördag i helgen. Ska försöka hinna montera bränslecatchtank innan det, om inte så får jag väl se till att ha full tank... Din Sjua gick riktigt bra, min Pinto kommer stå still i jämförelse, men jag har nog lika roligt för det! Skylinen var inte riktigt optimal för den banan, på en snabbare bana kan den säkert komma till sin rätt bättre. Han körde ungefär samma varvtiden som Miatan så det är inte effekt som betyder allt på den banan...=) Med vänlig hälsning Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Hej Thomas Kul att du kom och att jag kunde inspirera. Det är skit kul att köra bana, det är inte farten som avgör utan förmågan att utvecklas och lära känna sina och bilens begränsningar. Kanske ses nästa vecka. Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elken Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Hej! Just nu ser vädret ostadigt ut till helgen, men det kan ändras fort... Vad behöver jag fixa innan jag ska åka? Jag ställde frågan där men har glömt svaret. Medlemskap i motorklubb?, licencer o.s.v. MVh Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 Hej Du behöver bara gå med i facebook gruppen Sportbilsträffar i mälardalen(https://www.facebook.com/groups/124500767697141/) så får du en inbjudan. Betalar gör du på plats för åkning och har du ingen SBF licens kan du lösa en där för 100:- per gång. Glöm inte vatten, olja och ev bromsvätska, lite vanliga verktyg, tejp och säkringar. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts