Jump to content

grenrör duratec 2.0


Micael

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jag har inget liggande som inte används men ett tips är att kolla på rör från Mazda 6, det är samma motor.

Om rören är identiska vet jag däremot inte så kolla up det först

hej mikael

är det inte lättare att beställa ett rör från england - kolla denna tråd - http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=duratec+exhaust&_nkwusc=duratec+exhaus&_rdc=1 - här har du ett för 15 pund - med frakt blir det visserligen mer men jag tror att detta är ett bra alternativ - en bra bit ner på sidan...

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Det blir nog billigare än att ta från skroten, även inklusive frakt. (vågar nästan sätta en peng på att frakten är billigare från england än från skroten med kungliga postverket...)

Min erfarenhet är också att det många gånger är billigare att hndla från england än att fara och söka grejorna på en svensk bilskrot - upplever att bilskrotarna vill ha åt hälvete för mycket betalt, många gånger är också dessa delar i ett så dåligt skick att det har varit billigare att köpt nytt från början - snålheten bedrar många gånger och jobbet tar bara längre tid

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...