Jump to content

Recommended Posts

Jag har inte gjort enskilt godkännande men jag har för mig att det finns beskrivet på SBP sidan. finns säkert också på andra besiktningsorgan.

Se till att du har kopia helst en vidimerad kopia om något skulle komma bort i papperskvarnarna.

Det går säkert att lösa men kan ta tid.

Nu brukar väl inget komma bort men kopior är bra.......

Ursprungskontroll Transportstyrelsen

Dessvärre är allt inte helt tydligt för amatörbyggda bilar på Transportstyrelsen.

Link to comment
Share on other sites

Vad jag minns skulle exakt allt skickas in i original.

Ta därför kopior på allting. Ta gärna några foton också, så har du hängslen och livrem.

Jag skickade in allt som skulle skickas in och fick ett surt brev tillbaks där de påstod att ett dokument fattades. Himla kul när man skickat originalet till dem och vet med 100% säkerhet att de slarvat bort det.

Jag skickade en bild på alla dokument upplagda på vardagsrumsbordet, med en pil inlagd på dokumentet de saknade, samt påpekade att det var exakt det som var på bilden som de hade fått i kuvertet.

Två dagar senare var allt klart. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Så man behöver inte ha sfro 2 i original på registreringsbesiktningen?

SFRO 2 orginal skall skickas in till ursprungskontrollen, de tar fotostat på "pappren" som sedan ligger i deras databas. När jag fick ursprungskontrollen godkänd så for jag till bilprovningen och bokade tid - alla de papper som jag hade skickat in fick de upp på deras skärmar. Vet ej om man får tillbaka SFRO2 eller om man får begära utskrift från deras databas om man vill ha kvar SFRO2 (så här efteråt skulle man ha dragit fotostat på alla papper som man skickade in men jag har för mig att jag har läst på nätet att alla papper kommer tillbaka till byggaren. Skall göra enskilt godkännande i övermorgon.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...