kåphult Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Dämpare och fjädrar var köper man de enklast och billigast? Finns det några roliga sidor ni kan rekomendera? Quote
Henke_HJCC Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 AVO dämpare via ebay. Vill man ha support och gynna den svenska marknaden är de www.libell.se som gäller.. Suverän support :) 1 Quote
daromer Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Intressant ämne för min del också. Du kan inte länka till någon som har dessa på ebay? Där man gärna kan välja hårdhet o.s.v Quote
Nallemannen Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Har precis handlat en uppsättning dämpare av Libell. Suverän service och mycket trevlig att prata me! :thumbsup: Lite dyrare att handla i sverige, men då har man också någon att vända sig till om man har några frågor osv. Det är trygt när man är nybörjare! :rolleyes: //Björn Quote
Rikard Larsson Posted April 30, 2013 Posted April 30, 2013 Hur är Libells Protech-dämpare jämfört med vanliga Gaz? Inte jättemycket dyrare... Quote
Peter M Posted April 30, 2013 Posted April 30, 2013 Hur är Libells Protech-dämpare jämfört med vanliga Gaz? Inte jättemycket dyrare... Väldigt mycket bättre. Har Protech på min bil och trots stenhård setup med 3 Hz känns den bekväm och fin. Dämpare är en av de viktigaste delarna att inte snåla med. Har haft andra, billigare, märken innan och visst kändes det "rejsigt" när tänderna höll på att ramla ut vid minsta gupp, men det var knappast effektivt. Quote
Karlskrona Posted April 30, 2013 Posted April 30, 2013 Neil på http://www.kitcardirect.co.uk säljer också protech stötdämpare:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Nallemannen Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Hur är Libells Protech-dämpare jämfört med vanliga Gaz? Inte jättemycket dyrare... Om du pratar me Libell så förklarar han vad som är skillnaden, vet att det va något me uppbygnaden av dämp sjuster skruven, protech dämparen har längre slag än gaz, säkert mer också. Orsaken till att jag bytte va att mina dämpare va för korta. Detta resulterade i att jag körde sönder en av hubbarna på kinnekulle, hjulet vek sig! Troligtvis hade det slagit igenom för mycket. Men det som va värst me för korta va att jag inte hade något dropp på hjulet ca 3 cm på bak och kanske 4 fram. Inte roligt när jag proviserade bilen lite för hårt in till en mororvägspåfart... satan vilket kast jag fick (däcken skrek, sambon skrek och jag skrek nog värst) och SAAATAN va nära räcket, färgen nöttes av på nos konen tror jag! Men det värsta va nog att försöka förklara för min sambo att det va HELT UNDER KONTROLL och samtidigt lukta bajs ur byxan.... :wacko: Nu mera får jag åka själv... :prop: Skämt o sido, det hade kunnat gå riktigt illa. Troligtvis va det inner hjulet som lyftes upp bak, kastet kom liksom helt plötsligt. Jag hade 12" Gaz runt om, nu har jag 13" bak och 12,5" fram. Det är bättre att kosta på rätt saker direkt än att byta ut, blir billigare! :) Quote
srylul Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 (edited) Men det kunde ha fungerat. Det svåra är alla moment som inte har facit. Personligen gillar jag att resonera typ: det börjar alltid med version 1.0 och kan bli revisioner... Edited May 1, 2013 by srylul Quote
ktm_micke Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Jag köpte Protech direkt från dem i UK . http://www.protechshocks.co.uk/ En av anledningarna var att man kan få mm storlek på bussningarna samt att de har många olika längder att välja mellan. Funkade bra med sändningen till mig. Ringde och beställde dämparna tyckte de verkade bra att ha att göra med. Quote
Recommended Posts