RoXa Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Söker inspiration för karossdesignen bak och är inne på en lösning där bakskärmarna är monterade på spindeln bak, på samma sätt som de är monterade där fram. Har försökt att hitta stilstudier på google men utan framgång. Är det något som sitter och ruvar på länk/bilder på existerande bilar med denna lösning, så tas det tacksamt emot! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Så kommer min bil att se ut med skärmar på bakaxeln. Jag har två i kö först sen ....... eller vänta jag kanske tänker fel här, för 6-hjulingen skall ju ha skärmar. Där är det nästan svårt att få till skärmhjulhus. Då är det bättre att ta inspiration från en väghyvel. Obs jag skämtar inte utan det kommer bli något åt det hållet. Om det sedan bli två skilda skärmar eller om karossen får bära båda istället det vet jag inte än men jag ser fram emot dina idéer. Sök på väghyvel de har legat på framkant i säkert 50 år med snygga skärmar. Gamla Svedala hyvlarna med sina runda skärmar och sedan Volvo BM VHK 115 116. De finska Lokomo har rätt ok modell också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtimmyx Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 (edited) Intressant tanke. Försökte hitta lite bilder själv på en sjua med lösa skärmar bak. Det närmaste jag hittade var bilderna på denna sida: http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=149423 *edit Hittade en bild till: Edited February 3, 2013 by xtimmyx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 På denna sida dominerar 3-hjulingarna men det finns 4-hjulingar med friliggande bakskärmar också. MIn Länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Jag har "lösa" bakskärmar. Har inga jättebra bilder. Men jag tror det blir skitbra. Har 255:or bak, så bakhjulen fyller hela vägen från karossen och ut till skärmkanten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mloisg Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Fränt med cykelskärmar bak! I synnerhet med stora hjul då bakskärmarna annars skulle bli groteskt stora med fjädringsväg. Men då har vi ju lika stora bakdäck :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Googla lite på SDR V Storm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomaZ Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Jag bygger med friliggande bakskärmar och lite mer avhuggen akter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoXa Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 Tack för all inspiration, precis vad jag letade efter! Nu ska här funderas och testas.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Näsbypatrik Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Eldrivna I-racer (westfield koncept) ser rätt aerodynamisk ut. http://www.evcup.com/cars/westfield denna finns också http://www.toniqltd.co.uk/ Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts