Jump to content

Superstage Emmaboda 2013


Arrowsmith

Recommended Posts

Guest micke r1
Den här gången åkte jag inte och tittade pga jag var och körde på Anderstorp

Berätta mer ! funkade allt som de skulle gick de fort mm mm ?

anders o jag va där o gasade lite förra året,passar kanske inte en 7 så bra men vilken cool bana :racesmile:/> :thumbsup:/> :thumbsup:/>

Var och en får intyga att sin egen bil är ok och därmed ta ansvar för det.
:thumbsup: Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Även för mig är det mycket med barn, familj, jobb m.m. och då prioriterar jag att åka på de bankörningar som arrangeras av denna och andra klubbar. För mig personligen finner jag inte konbanor lockande alls utan fördrar "riktiga" banor. Vet inte riktigt varför men så är det.. :) Men som sagt, det är min personliga åsikt och jag kan mycket väl förstå de som gillar dessa evenemang.

Som tidigare sagts borde det dock vara ett ypperligt tillfälle att testa ut sina byggen på.

Link to comment
Share on other sites

Att en eller annan bil är trasig kommer alltid att hända så det är som det är. Nästa gång är Thomas bil hel och nån annan trasig.

Innan nya reglerna kom fram fick SFRO2- klara bilar vara med och det gick bra.

De nya reglerna kom ganska nya så vi hade inte så mycket tid att fundera på om de är optimala för konbanor.

Personligen har jag inga problem med att tillåta en Sfro2:a i en konbana.

Däremot vill jag inte ha en besiktning på plats. Var och en får intyga att sin egen bil är ok och därmed ta ansvar för det.

:thumbsup:

det finns ett intresse så vi kanske kör en gång till, vi får se.

Det där är en idé som jag tror vi får låta ligga och marinera ett tag.

Isåfall tycker jag inte att vi ska stå som ensamma arrangörer utan försöka ordna det ihop med någon annan klubb.

Det är inga problem att vara uppåt 20 deltagare i superstage om så skulle vara.

Och det kommer vi aldrig att bli om vi ska vara där ensamma "what so ever".......

Pengarna till att hyra har vi i klubbens kassa, det är ju inga problem, men vi måste ju lik förbaskat spendera dom

på ett ansvars/meningsfullt sätt. Denna gången var vi nog (enligt mitt sätt att se det) på den yttre gränsen i fråga om meningsfullhet

även om vi som var där hade en jäkligt trevlig dag.

Personligen tycker jag även att det skulle vara roligare om det är full action på banan hela dagen så man

har en kontenuerlig ström av olika fordon att se på mellan varven man kör.

Vi utnyttjade ju banan så gott vi kunde och ville igår, jag påstår inte annat, men vi kroknade ju i förtid trots

Bilsports avbrott i vår körning.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Vill passa på o tacka er som ordnat denna träff, och till er som inte var där ,det var en kanondag.

Jag själv hade tänkt att mellan körrundorna pilla lite med bromsbalans o fjädrings inställning, är inte så bra på det häller. Nu blev inte det av, banan var ju körledig hela tiden. Vi "läs jag" som inte är så van vid bankörning behöver få många korta pass o lite tid imellan för att smälta intrycken. Är inte direkt ovan vid bilkörning, men att köra mellansverige kors o tvärs varje arbetsdag i mer än 25år på fathållaren är ju som ni vet inte samma sak. Det blev 75,19 mil med farthållaren intryckt. Var hemma igen kl 21.10.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det hade varit kul att prova Superstage, synd att det inte var fler som kunde komma nu när det blev något. All heder åt er som fixade det! Sist det begav sig var samma dag som jag hämtade min sjua, och det var ju några år sedan. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte var där, men jag har precis börjat på det jag tänkte göra i vinter på min bil, så det återstår att se om det blir nåt kört alls i år.

För min del tycker jag bankörning och konbana är ungefär lika kul, båda har sin charm. Men det finns klubbar som anordrar några konbanekörningar varje år hyfsat nära där jag bor, så jag är ju mindre benägen att köra genom halva Sverige för en sån. Det kanske är fler som resonerar så?

Enligt min (ringa) erfarenhet så är de enda som provat konbana och inte tycker det är roligt desamma som inte lyckas lära sig att hitta runt... saythat.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

Jag hade nog tyckt det varit skoj att testa superstage men för mig faller det på att jag har 53 mil enkel resa och det känns lite för långt för en dags körning. Jag testar gärna om det hamnar lite mer "mitt i" Sverige så att restiden inte övervinner körtiden. För mig passar allt från Sviestad, Mantorp, Kinnekulle, Gälleråsen och Mittsverigebanan bra då jag har ca: 30 mil till alla de banorna, de skånska och småländska känns väldigt långt borta. Och som Fege säger, hade det varit banåka hade jag kanske värderat det annorlunda.

Jag tror, att för att få maximal uppslutning, försök att hitta platser som ligger på lagom avstånd från maximalt antal medlemmar. Mappa in alla medlemmar och se var de flesta bor och utgå ifrån den för att maximera möjliga deltagare.

Kinnekulle ligger nog ganska bra till för alla t ex.

Just my 2 cents.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...