rollexe Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Slänger ut en fråga Jag är intresserad av att lära mig något CAD program och undrar vilket jag ska välja och om det finns gratisprogram, har googlat lite men vet ej vad som är bäst. Har tänkt att jobba med olika bildelar och karosser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 +1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Kanske ska förtydliga att jag inte ska jobba med det utan leka för min egen skull. Såg att det lätt kan feltolkas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersK Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Såg att Autodesk har ett gratisprogram de kallar 123D. Inte testat det men det såg intressant ut. Om det är kompetent nog att bygga karosser i är väl tveksamt, de brukar kosta en slant som klarar det bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleiper Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Det finns ett program som heter Draftsight, dock är det bara 2d som jag förstått det men det kanske räcker :) http://www.3ds.com/se/products/draftsight/free-cad-software/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Sketchup!!! Otroligt kraftfullt även om det verkar som många tror att det är en leksak. Här är en animation från vår nya show. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rayman Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 ProgeCAD har du med http://www.progesoft.us/index.pl?id=3985 inte kört det själv men fick bra i en recension. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted January 22, 2013 Author Share Posted January 22, 2013 Är det någon som använt catia v5 eller solidworks? Är det för svårt för en nybörjare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Jag kör med CreoElements, en gratis solidmodellerare. Går skapligt att göra sammanställningar och ritningar också. Länk: CreoElements Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts