Tommy Posted June 21, 2004 Share Posted June 21, 2004 Jag behöver kroma mina bärarmar fram..... Vart vänder jag mig då för att få snabb och billig service? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S7 Anton Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Enklast brukar jag tycka att det är att bara gå in på en cromfirma å ge grejerna till en arbetare som du sen ger 50:- för att han gjorde det! det blir orimligt dyrt att gå den rätta vägen! I hillerstorp (småland) finns en firma som cromar, men dom lägger inte koppar under som man egentligen ska, dom lägger nickel! PROTON heter stället! Men sen sägs det finnas ett ställe i Forsheda(småland) som lägger koppar under men dom har jag ej varit i kontakt med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 50:- :blink: den gubben vill jag träffa..... jag skulle få ge 1500:-st om dom skulle putsa upp dom eller 1500:- för alla 4 om jag själv gjorde i ordning dom. Dom blev svarta istället :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 I Formel 1 reglementet finns ett förbud mot kromade bärarmar. Någon som vet anledningen? Min gissning är att stålet försvagas av kromningsprocessen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 23, 2004 Author Share Posted June 23, 2004 50:- :blink: den gubben vill jag träffa..... jag skulle få ge 1500:-st om dom skulle putsa upp dom eller 1500:- för alla 4 om jag själv gjorde i ordning dom. Dom blev svarta istället :( Var det i Eskilstuna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 50:- :blink: den gubben vill jag träffa..... jag skulle få ge 1500:-st om dom skulle putsa upp dom eller 1500:- för alla 4 om jag själv gjorde i ordning dom. Dom blev svarta istället :( Var det i Eskilstuna? jepp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 23, 2004 Author Share Posted June 23, 2004 50:- :blink: den gubben vill jag träffa..... jag skulle få ge 1500:-st om dom skulle putsa upp dom eller 1500:- för alla 4 om jag själv gjorde i ordning dom. Dom blev svarta istället :( Var det i Eskilstuna? jepp om dom kostar 1500 kr st då blir mina också svarta :( ... Dom från Eskilstuna kunde inte tala om vad det skulle kosta :blink: ....Dom menade att det beror på putsningen! ... men det är ju sömlösa rör som bara är tigsvetsade... kan det vara så mycket puts på sådana? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 I Formel 1 reglementet finns ett förbud mot kromade bärarmar. Någon som vet anledningen? Min gissning är att stålet försvagas av kromningsprocessen. Risk för vätesprödhet har jag för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 50:- :blink: den gubben vill jag träffa..... jag skulle få ge 1500:-st om dom skulle putsa upp dom eller 1500:- för alla 4 om jag själv gjorde i ordning dom. Dom blev svarta istället :( Var det i Eskilstuna? jepp om dom kostar 1500 kr st då blir mina också svarta :( ... Dom från Eskilstuna kunde inte tala om vad det skulle kosta :blink: ....Dom menade att det beror på putsningen! ... men det är ju sömlösa rör som bara är tigsvetsade... kan det vara så mycket puts på sådana? Slutresultatet på kromningen beror på putsningen, dom ska vara i princip spegelblanka när du lämnar in dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 Hej Ja, risk för vätesprödhet så jag rekommenderar egentligen inte att man kromar bärarmarna. Men firmor som vet vad de gör när de kromar brukar väl kunna klara sånt? /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 24, 2004 Author Share Posted June 24, 2004 Det blir målat :( :( :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis_f Posted June 25, 2004 Share Posted June 25, 2004 Detta kanske kan vara ett alternativ som dessutom inte försvagar nånting. Fast jag vet inte vad det kostar. http://www.sveakrom.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted June 26, 2004 Share Posted June 26, 2004 :D Mina kommer att bli i rostfritt....som man kan polera upp....nästan som krom :D godfortsättning på midsommaren.// Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 1, 2005 Author Share Posted February 1, 2005 Nu är det dags igen att försöka med kromning! Dom i Eskilstuna var dyra och kunde inte ge ett fast pris! Jag vill ha tips om företag som kan kroma våra bågar till 7:an. Jag har ett pris på 4000:- :whip: men tycker det var för mycket.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Har du kollat med Lisjö. Där kroma jag mycke när jag höll på med HD och de var bra då! Lisjö krom Surahammar. 0220-320 75 Kolla om det nummret funkar annars kan du hojta så ska jag ta fram nåt fungerande. Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Jeba-Pulverlackering i Eskilstuna pulverlackar med "rostfri-look" fälgar butiksinredningar mm. Ingen koll på vad det kostar dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loterus Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 (edited) jag skulle tipsa om att få dom förnicklade kostade 1000kr på Förnickling&Krom i södertälje så här är det med putsning.. när man kromar kan dom göra det på lite olika sätt.. että är att dom belägger ytan med nån annan metall först och sen kromar vilket blir dyrt men som jag har fattat det så behöver man inte putsa ytan blank precis.. eller om ytan är blank så kan dom lägga på bara krom.. men när man förnicklar så lägger dom bara på ett tunt skikt med nickel och då vill man ha ytan så slät som möjligt.. så jag putsa minna bärarmar med smärjelduk i några timmar.. men resultatet efter fönickling är underbart :wub: Edited March 23, 2005 by Loterus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts