Krolleg Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Är det 15kw/100kg som gäller när man bygger bil eller har dom gått upp till 20kw? Jag har för mig jag har läst detta någon stans när jag byggde min bil men just nu hittar jag inte å jag behöver veta då jag funderar lite på att nytt bygge :) Quote
jonasw Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Är det 15kw/100kg som gäller när man bygger bil eller har dom gått upp till 20kw? Jag har för mig jag har läst detta någon stans när jag byggde min bil men just nu hittar jag inte å jag behöver veta då jag funderar lite på att nytt bygge :) I maj var det fortfarande 15kw/100kg vad blir det för bygge?? /Jonas Quote
Krolleg Posted October 9, 2012 Author Posted October 9, 2012 Funderar på att bygga en DDR Miami GT4, just den jag vill bygga är basserad på toyota MR2 turbo, problemet är att den ger 245hk orginal å bilen väger ca 800kg, måste alltså vikta upp till 1200kg om jag inte räknat fel. Borde kunna bygga på vanliga MR2 utan turbo å sen swappa motor. Alt att jag tar bort turbon å låter motorn gå som skit å ljuga lite om att det är en motor utan turbo för jag har för mig att utsidan på dom är lika. För fler bilder kolla länken. DDR motorsport Quote
fege Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 (edited) Hur mycket laddar Turbon original? Jag har en kollega här i Lindome som byggde med turbo och det var inga problem. Ludde tyckte att man behövde ladda minimum 0,4 bar om det skulle vara någon idé att hänga på turbon... Det borde gå att mappa ned effekten och få bromspapper på den lägre effekten, eller? Sjukt snygg bil förresten! Lite McLaren F1 över den. Edited October 9, 2012 by fege Quote
Jocke4U Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Snygg, ...har du tänkt att åka med jobbet till Florida och lasta in ett kit i Herkan ;) Quote
Krolleg Posted October 9, 2012 Author Posted October 9, 2012 Snygg, ...har du tänkt att åka med jobbet till Florida och lasta in ett kit i Herkan ;) Haha för 15 år sedan hade det inte varit några problem. Men den svenska avundsjukan har ju numera satt stopp för det :) Ne jag får snällt betala mellan 15-30 tusen i frakt, det är iaf det jag lyckats komma fram till just nu. Quote
cealm Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 Krolleg: ..... 1200kg ...... Auktoriserad uppviktare Erbjuder konsultation till ringa eller ingen kostnad. Goda referenser och mycket erfarenhet finns. Quote
Rikard Larsson Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN (försöker få bort denna bilen från näthinnan) Quote
fege Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN (försöker få bort denna bilen från näthinnan) Ut i garaget med dig och stirra in i svetslågan en stund... Funkar kanon :thumbsup: :) Quote
Pac Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 Snygg bil inte helt olik en av mina favoriter ... Ultima GTR Quote
Jocke4U Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 Har också Ultima GTR som en stor favorit...även såklart GT40. Undrar om det har med antal cylindrar å göra.... Quote
Krolleg Posted October 10, 2012 Author Posted October 10, 2012 @ Cealm Låter tryggt att ha någon jag kan konsultera :) @Rickard Du exakt så kände jag med, är därför jag suttit å mailat tillverkarna, kollat lite frakter m.m. i över en vecka nu. @Jocke http://sportscar.se/ Håller på att utveckla ett nytt kit nu, enl kontakt med sportscar så genomgår den versionen SFRO m.m just nu så efter årsskiftet skulle det vara klart. Bara å bygga :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.