Karlskrona Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Jag beställde lite grejer från rallydesign och dem gick på 35£ ink vat och dem drog 631.80. Är det frakten som är så dyr eller vad är det som kostar ca300 kr Jag blir lite förvirrad, ska tillägga att jag är kass på engelska så jag har säkert missat något:) är det någon som vet? Www.locost.bloggplatsen.se Quote
cealm Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Frakt sedan är det kanske VAT (skatt) som plussar på. Quote
Krolleg Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Frakten därifrån är tyvärr svindyr, jag betalade 400 i frakt förra veckan för ett paket som vägde ca 1kg Quote
fleffas Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Frakten därifrån är tyvärr svindyr, jag betalade 400 i frakt förra veckan för ett paket som vägde ca 1kg många firmor har samma pris på frakten upp till ett visst antal kilo väger det ett kilo eller 3 kilo så är frakten densamma Quote
Panzer Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Hej! Vill minnas att priset på hemsidan eller i katalogen inte är utan moms (på Engelska VAT) som är på 20% vilket innebär att grejorna kostade £42, resten är säkert frakt (P&P)+ VAT på frakten. // JEK Quote
vedde Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 priset på hemsidan eller i katalogen inte är utan moms Du menar väl att priserna visas utan moms? "Inte utan moms" = inklusive moms, två negationer blir ju positivt. Jag missade detta och blev inte glatt överraskad när de lade på 20%. Och frakten är dyr, men inte om man jämför med Posten :o Skickade tillbaka min backlåda för reparation, 9 kg = över 600:-. /Fredrik Quote
fleffas Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Du menar väl att priserna visas utan moms? "Inte utan moms" = inklusive moms, två negationer blir ju positivt. Jag missade detta och blev inte glatt överraskad när de lade på 20%. Och frakten är dyr, men inte om man jämför med Posten :o Skickade tillbaka min backlåda för reparation, 9 kg = över 600:-. /Fredrik jag fick delar till min startmotor ,som gick åt fel hållkostade 172 kr från england, skickades fredag ,här måndag returen av samma kartong med sammma vikt ,men 382 kr ,och 1 arbetsdagars leverans svenska posten är väl snabb*L* Quote
Thomas Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Frakten verkar skilja från olika företag o privatpersoner och vart ifrån det skickas. Jag skulle köpa ett gängsnitt M10x1,0 från Tyskland förra veckan. 200:- i frakt sa de??? så det blev inget. Jag svarade att härifrån till dem kostar det 15:- och med garanti ca 130:- Antagligen skickar många med garanti ifall det händer nåt med paketet. Här är deras fraktpriser. Jag tror många bolag ansluter sig till ett fraktbolag och skickar många paket och kan då pressa priserna men när de sedan säljer frakten till kund så blir det plus 100% minst. Så gör man här i Sverige. Royal air mail och parcel 2go brukar vara bra o billiga. Quote
Karlskrona Posted September 20, 2012 Author Posted September 20, 2012 Hmm skulle lyssnat på dig Thomas och köpt från Sverige istället hade nog varit samma pris;) Www.locost.bloggplatsen.se Quote
Thomas Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 Ja men kolla gärna på Ebay också. och kolla vad de tar i frakt innan. Quote
RCM Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 När lag läser ett pris i Englad ex Rally Disigne så tänker jag lägg på en nolla x 2 så brukar det vara det pris med frakt o VAT och hemma på "trappan" Quote
kengren Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 (edited) Jag brukar multiplicera med 20. Ibland så kanske man kan bortse från priset och då är det perfekt att kunna beställa varor från RallyDesign och veta att jag har sakerna efter några dagar. När jag har beställt från Sverige så har jag ibland fått vänta en längre tid beroende på att sakerna inte har funnits. I det långa loppet känns det som om att om jag beställer saker från england eller sverige så blir priset detsamma - enda skillnaden är att jag får sakerna snabbare och enklare från england. kenneth Edited September 21, 2012 by kengren Quote
Panzer Posted September 22, 2012 Posted September 22, 2012 (edited) Du menar väl att priserna visas utan moms? "Inte utan moms" = inklusive moms, två negationer blir ju positivt. Jag missade detta och blev inte glatt överraskad när de lade på 20%. Och frakten är dyr, men inte om man jämför med Posten Skickade tillbaka min backlåda för reparation, 9 kg = över 600:-. /Fredrik Stämmer att det blev fel vilket framgår om man läser hela inlägget! Tror att jag ändrade formulering och glömde att ta bort delar av den ursprungliga. // JEK Edited September 22, 2012 by Panzer Quote
Recommended Posts