Jump to content

Rallydesign


Karlskrona

Recommended Posts

Jag beställde lite grejer från rallydesign och dem gick på 35£ ink vat och dem drog 631.80. Är det frakten som är så dyr eller vad är det som kostar ca300 kr

Jag blir lite förvirrad, ska tillägga att jag är kass på engelska så jag har säkert missat något:) är det någon som vet?

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

Frakten därifrån är tyvärr svindyr, jag betalade 400 i frakt förra veckan för ett paket som vägde ca 1kg

många firmor har samma pris på frakten upp till ett visst antal kilo

väger det ett kilo eller 3 kilo så är frakten densamma

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Vill minnas att priset på hemsidan eller i katalogen inte är utan moms (på Engelska VAT) som är på 20% vilket innebär att grejorna kostade £42, resten är säkert frakt (P&P)+ VAT på frakten.

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

priset på hemsidan eller i katalogen inte är utan moms

Du menar väl att priserna visas utan moms?

"Inte utan moms" = inklusive moms, två negationer blir ju positivt.

Jag missade detta och blev inte glatt överraskad när de lade på 20%. Och frakten är dyr, men inte om man jämför med Posten :o

Skickade tillbaka min backlåda för reparation, 9 kg = över 600:-.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Du menar väl att priserna visas utan moms?

"Inte utan moms" = inklusive moms, två negationer blir ju positivt.

Jag missade detta och blev inte glatt överraskad när de lade på 20%. Och frakten är dyr, men inte om man jämför med Posten :o

Skickade tillbaka min backlåda för reparation, 9 kg = över 600:-.

/Fredrik

jag fick delar till min startmotor ,som gick åt fel hållkostade 172 kr från england,

skickades fredag ,här måndag

returen av samma kartong med sammma vikt ,men 382 kr ,och 1 arbetsdagars leverans

svenska posten är väl snabb*L*

Link to comment
Share on other sites

Frakten verkar skilja från olika företag o privatpersoner och vart ifrån det skickas.

Jag skulle köpa ett gängsnitt M10x1,0 från Tyskland förra veckan. 200:- i frakt sa de??? så det blev inget.

Jag svarade att härifrån till dem kostar det 15:- och med garanti ca 130:-

Antagligen skickar många med garanti ifall det händer nåt med paketet.

Här är deras fraktpriser.

Jag tror många bolag ansluter sig till ett fraktbolag och skickar många paket och kan då pressa priserna men när de sedan säljer frakten till kund så blir det plus 100% minst.

Så gör man här i Sverige.

Royal air mail och parcel 2go brukar vara bra o billiga.

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar multiplicera med 20. prop.gif

Ibland så kanske man kan bortse från priset och då är det perfekt att kunna beställa varor från RallyDesign och veta att jag har sakerna efter några dagar. När jag har beställt från Sverige så har jag ibland fått vänta en längre tid beroende på att sakerna inte har funnits. I det långa loppet känns det som om att om jag beställer saker från england eller sverige så blir priset detsamma - enda skillnaden är att jag får sakerna snabbare och enklare från england.

kenneth

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

Du menar väl att priserna visas utan moms?

"Inte utan moms" = inklusive moms, två negationer blir ju positivt.

Jag missade detta och blev inte glatt överraskad när de lade på 20%. Och frakten är dyr, men inte om man jämför med Posten

Skickade tillbaka min backlåda för reparation, 9 kg = över 600:-.

/Fredrik

Stämmer att det blev fel vilket framgår om man läser hela inlägget!

Tror att jag ändrade formulering och glömde att ta bort delar av den ursprungliga.

//

JEK

Edited by Panzer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...