vedde Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Hej Kan någon rekommendera en puck med bra uppdaterings frekvens. Skall kopplas till min Samsung galaxy 3(mini usb) Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 QSTARZ 818XT verkar vara bra enligt många. Har själv inhandlat en sådan men inte fått testat på bana ännu. I Svenssonbilen på vägarna runt Lindome funkar den fint i alla fall :) Det är en 10Hz puck och den inhandlas billigast på e-bay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Hej Låter som en hit för att få till det bättre på banan. $80 med fri frakt från Kanada var ju ganska överkomligt. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Vilken app rekommenderar ni ihop med den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Jag har kört Finska Race Chrono på min Windows telefon tidigare men den finns i stora delar nu också till Android. Funkar bra förutom uppdateringsfrekvensen av den interna GPS:en, därav denna tråd. Tror Fege kör samma app. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 18, 2012 Author Share Posted September 18, 2012 Köpt för en 5 hunka på ebay med fri frakt från Kanada! :thumbsup: Får se hur den funkar med telefonen. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Återkom gärna med resultat! Spännande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Jag har kört Finska Race Chrono på min Windows telefon tidigare men den finns i stora delar nu också till Android. Funkar bra förutom uppdateringsfrekvensen av den interna GPS:en, därav denna tråd. Tror Fege kör samma app. /Fredrik Japp, jag har också kört emd RaceChrono på Android telefon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 26, 2012 Author Share Posted September 26, 2012 nu fick jag hem pucken och den verkar funka med telefonen. Dock vill inget pgm jag har förutom Race Chrono veta av den då de inte stöder extern gps mottagare. suck, blir till nästa bansäsong då. Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Vilken GPS modell har du? Trackmaster har en extra-app som fixar extern GPS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 Hej Jocke Race Chrono fixar extern GPS men jag tänkte att den skull funka med typ Google maps eller Samsungs inbyggda Navigationsprogram, men icke då. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts