Hagman89 Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Hej! Har nyligen köpt en halvfärdig super seven kopia och undrar hur ni andra har gjort med försäkring innan bilen har blivit reg bes. Går det att försäkra? Och isåfall var o för vilka pengar? Tacksam för svar. Mvh Anton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 (edited) Har aldrig haft något bilbygge försäkrat. När jag tar den i drift försäkrar jag. Är bilen avställd är den oförsäkrad. Edited September 1, 2012 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Prova att söka på "byggförsäkring" i detta forum så hittar du lite om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Efter SFRO #1 har jag försäkrat mina byggen. Funkar i allafall hos Bilsport MC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Länsförsäkringar fixar det också. De flesta andra bolag måste ha ett regnummer. /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hagman89 Posted September 2, 2012 Author Share Posted September 2, 2012 Tackar för svaren! Får nog ringa Bilsport o mc o höra med dom. Borde ju inte vara hela ovilliga att sammarbeta med tanke på att man har motorcykeln där redan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 Det är inga problem med Bilsport men det krävs ett chassinummer som fås på SFRO1 som nämnts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts