ThomaZ Posted August 29, 2012 Posted August 29, 2012 Jag har hoppat på ett annat projekt så nu måste detta bort. Sätter ut den här först innan den kommer ut på Blocket. Ramen är byggd i jigg efter Ron Champoins klassiska bok (medföljer) Men anpassad till Sierra hjulupphängning enligt Haynes manualen, Sierra bakdiff sitter redan monterad. Ramen är rejält punktad ihop men inte helsvetsad. Rammen står på ett praktiskt rullbord som kan medfölja om så önskas. Motorfästena är anpassade efter B230 motorn som sitter på plats ( går att ändra). Nya delar: Bromsbackar bak ink. monteringssats, Broms Ok fram (2st, men tror det är samma sida) Bromscylindrar bak Bromsbelägg fram Styr länkar fram Övre kulleder fram Nedre kulbultar fram Knutkors, bakre navmuttrar , m.m. Ratt (utan nav) Specialdelar, nya: Nya fästen för övre kulled i fram navet Specialbrotsch för konerna på styrarmslänkarna Justerbara främre bärarmsfästen med färdigsvarvade hylsor Färdiga övre bakre bärarmsfästen justerbara Färdig svetsade Locost baknav från 3GE Design England (för Sierra nav med trummor) Alla detaljer till främre och bakre bärarmarna (laserskurna 3GE) Komplett uppsättning polyuretan bussningar med innerhylsor till bärarmarna. Dubbla uppsättningar bärarms och stötdämpar fästen (3GE) 25 x 3 sömlöst konstruktionsrör till bärarmarna. Färdiga bakskärmar i glasfiber Begagnade delar Broms servo med huvudcylinder Dubbla uppsättning framnav med ok och skivor Pedal ställ Kardanaxel med knutar, Bakdiff, drivaxlar, baknav, Trumbromsar bak Handbromswire Rattstång Två kuggstångs styrningen en från Escort MKII (kan användas utan kortning) och en original Sierra (måste kortas) Två original Sierra plåtfälgar Volvo B230FK motor med 5-växlad M47 låda. Motorn inklusive allt, insug, turbo, 3 tums avgas rör, kylare, intercooler, alla slangar, hela kabelhärvan inklusive alla boxar. Motorn har dumpventil och ”Viking-chip” i boxen. Ny tryckplatta och lamell. Packningsats till hela motorn.940 verkstadshandbok (Haynes) medföljer. Totalt är det 7 flyttkartonger med grejer till ramen och motorn. Hela projektet 8.000:- Kan eventuellt säljas uppdelat Ram med tillbehör: 4.500:- Motor+låda och tillbehör 5.500:- Har även ett B230FT -93 Short block, men med insug, gått ca 25K för 500:- och en M46 låda för 300:- Har foton men fixar inte att få in dom i tråden. PM:a så kan jag maila foton. Finns i Vallentuna , Norra Stor Stockholm, ring Thomas 070-997 39 84 Quote
Thomas Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 Det var billigt. Man får önska nästa ägare Lycka till med projektet. Quote
ThomaZ Posted September 2, 2012 Author Posted September 2, 2012 Jo, lite för billigt kanske…men den stod akut ivägen och behövde komma bort. Och det gick väldigt snabbt och smidigt tack vare Forumet.:) Nya ägaren bor i Katrinholms trakten och skulle registreras sig här nu. Nu jobbare jag vidare mot SFRO 2:an på mitt kvarvarande projekt. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.