Jump to content

Locost Super Seven projekt med B230FK motor


Recommended Posts

Jag har hoppat på ett annat projekt så nu måste detta bort. Sätter ut den här först innan den kommer ut på Blocket. Ramen är byggd i jigg efter Ron Champoins klassiska bok (medföljer) Men anpassad till Sierra hjulupphängning enligt Haynes manualen, Sierra bakdiff sitter redan monterad.

Ramen är rejält punktad ihop men inte helsvetsad. Rammen står på ett praktiskt rullbord som kan medfölja om så önskas. Motorfästena är anpassade efter B230 motorn som sitter på plats ( går att ändra).

Nya delar:

Bromsbackar bak ink. monteringssats,

Broms Ok fram (2st, men tror det är samma sida)

Bromscylindrar bak

Bromsbelägg fram

Styr länkar fram

Övre kulleder fram

Nedre kulbultar fram

Knutkors, bakre navmuttrar , m.m.

Ratt (utan nav)

Specialdelar, nya:

Nya fästen för övre kulled i fram navet

Specialbrotsch för konerna på styrarmslänkarna

Justerbara främre bärarmsfästen med färdigsvarvade hylsor

Färdiga övre bakre bärarmsfästen justerbara

Färdig svetsade Locost baknav från 3GE Design England (för Sierra nav med trummor)

Alla detaljer till främre och bakre bärarmarna (laserskurna 3GE)

Komplett uppsättning polyuretan bussningar med innerhylsor till bärarmarna.

Dubbla uppsättningar bärarms och stötdämpar fästen (3GE)

25 x 3 sömlöst konstruktionsrör till bärarmarna.

Färdiga bakskärmar i glasfiber

Begagnade delar

Broms servo med huvudcylinder

Dubbla uppsättning framnav med ok och skivor

Pedal ställ

Kardanaxel med knutar,

Bakdiff, drivaxlar, baknav,

Trumbromsar bak

Handbromswire

Rattstång

Två kuggstångs styrningen en från Escort MKII (kan användas utan kortning) och en original Sierra (måste kortas)

Två original Sierra plåtfälgar

Volvo B230FK motor med 5-växlad M47 låda.

Motorn inklusive allt, insug, turbo, 3 tums avgas rör, kylare, intercooler, alla slangar, hela kabelhärvan inklusive alla boxar. Motorn har dumpventil och ”Viking-chip” i boxen. Ny tryckplatta och lamell. Packningsats till hela motorn.940 verkstadshandbok (Haynes) medföljer. Totalt är det 7 flyttkartonger med grejer till ramen och motorn.

Hela projektet 8.000:-

Kan eventuellt säljas uppdelat

Ram med tillbehör: 4.500:-

Motor+låda och tillbehör 5.500:-

Har även ett B230FT -93 Short block, men med insug, gått ca 25K för 500:- och en M46 låda för 300:-

Har foton men fixar inte att få in dom i tråden. PM:a så kan jag maila foton.

Finns i Vallentuna , Norra Stor Stockholm, ring Thomas 070-997 39 84

Link to comment
Share on other sites

Jo, lite för billigt kanske…men den stod akut ivägen och behövde komma bort. Och det gick väldigt snabbt och smidigt tack vare Forumet.:) Nya ägaren bor i Katrinholms trakten och skulle registreras sig här nu. Nu jobbare jag vidare mot SFRO 2:an på mitt kvarvarande projekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...