Henriksvantesson Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 (edited) Hej! Som trådtitel frågar måste man har blinker- och ljus spakar på rattstången eller godkänner sfro knappar/strömbrytare? Är det godkänt att ha strömbrytare på instrumentpanelen för ljus och blinkers? Eller måste man ha spakar på rattstången? Tack för svar! Henrik Edited August 15, 2012 by Henriksvantesson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 det är flera som har de på panelen så det är väl ok. kolla med din sfro kille om det ändrats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 (edited) Jag har ingenting på rattstången och det har inte varit några problem eller ens kommentarer ang detta. Blinkersknapparna har jag i ratten tillsammans med ljustuta och övriga ljusknappar sitter på panelen. Skulle snarare tro att det handlar om åtkomlighet när man sitter och kör. Men som sagt, kolla med "din" SFRO-man. Edited August 16, 2012 by fege Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Nix, inga krav. Jag har fotomkopplare till ljuset och en vippströmbrytare på instrumentbrädan till blinkers. Har inte hört om några nya regler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Måste man ha ljustuta? Jag har bara en vippa som växlar mellan hel och halv. :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Samma här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henriksvantesson Posted August 16, 2012 Author Share Posted August 16, 2012 Hej! Så bra då vet jag! Tack så mycket för hjälpen! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts