Nallemannen Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 (edited) Då har jag provat att dra ner genomslagsgummit, och kört en tur! Oj va gummit satt i topp, inte en mm i glapp. Då körde jag bilen själv, inte konstigt att huben gav sig på Kinnekulle när vi gav gärnet och va 2st i bilen... :banghead: Så då kommer problemet... Va fasen ska man ha för stötdämpare/fjädrar? Det är nya Gas som sitter på men jag får nog byta ut både dämpare och fjäder. Dom är 12" långa och jag har 2,5 cm dropp på hjulen så det känns lite kort. Även ride hide är för låg tycker jag! Ni som kör Mk Indy va har ni för längd och styrka på stötdämparna/fjädrarna Bak resp. fram? Ska man handla gas igen från rally design eller ska man satsa på något annat märke? Vore trevligt me lite hjälp då det känns lite akut att byta så man inte kör sönder igen och blir stående resten av sommaren. Att gissa sig till, kan ju bli en dyr affär också. Det är ju inga billiga saker. :( Det kanske är någon som har något liggande som kan passa? //Björn Edited August 1, 2012 by Nallemannen Quote
Thomas Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 (edited) Du kan väl höja fjädern/bilen med justermuttern. kolla hur mycket du har kvar inna fjädern bottnar Edited August 1, 2012 by Thomas Quote
Nallemannen Posted August 1, 2012 Author Posted August 1, 2012 (edited) Du kan väl höja fjädern/bilen med justermuttern. kolla hur mycket du har kvar inna fjädern bottnar Nja då bottnar stötdämparen. Och jag får ingen dropp på hjulen alls. Jag har ca 2,5 cm drop nu och in ca 4 cm på hjulen. Jag ska kolla exakt hut mycket det är lite senare ikväll. Edited August 1, 2012 by Nallemannen Quote
cealm Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 Minst 40mm i drop helst 50mm. Drop är viktigare än bump. Du från en bångstyrig (kanske nästan livsfarlig) trehjuling om du har för lite drop. Quote
Morty Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 Till min MK Indy fick jag med 13" dämpare bak från Protech med 8,5" långa 200lbs fjädrar. Det är inte helt enkelt att lösa problemet med att dämparen går i botten med bibehållen drop. Jag gick upp i fjäderkraft med resultat att jag fick väldigt lite drop. Min nuvarande set up är 6" långa 350lbs och 2" långa hjälpfjädrar, men jag behöver öka på ytterliggare. Nästa steg för mig blir 400 eller 450lbs med hjälpfjädrar. Börjar få ihop en hel skog av fjädrar hemma nu ;-) Quote
Drake Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 Coilovers har man för att ställa corner weight. Börjar man ställa ride height med dom är man ute och cyklar! Som Calle säger så är drop viktigast, vet om flera läskiga olyckor som skett pga för lite drop!!! Quote
Thomas Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 jag var för snabb att svara. läste att stötdämparen låg i botten på genomslagsgummit. Quote
Recommended Posts