Jalle Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Behöver 2st styrstagsförlängare svarvade. Kommer inte åt någon svarv för tillfället;( /Jalle Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Behöver 2st styrstagsförlängare svarvade. Kommer inte åt någon svarv för tillfället;( /Jalle Sent from my iPhone using Tapatalk Kanske ett dumt svar men skulle inte du kunna använda en "dubbelmutter" M14 istället, styrstag med M14 gänga är väl lätt att hitta - då behöver du bara en "gängkloppa" för 14 mm grov så är saken klar. Så har jag löst mina styrstagsförlängare. Tror att jag har dubbelmutter och ½ mutter på mina styrstag. kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 om du inte får tag i svarvare, så har jag sådana liggandes i aluminium. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 om du inte får tag i svarvare, så har jag sådana liggandes i aluminium. Vill man verkligen ha dessa i aluminium? Undrar om de ens är godkända... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Så här förlängde jag mina styrstag. Fixade till ett skarvstycke mellan två styrstag (hade två överblivna) - godkänt. Det första skarvstycket gjorde jag i mässing bara för att det var sååå snyggt. Fick veta att det var olämpligt mtrl eftersom det går tvärt av, böjs inte. Antas Styrare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Jag har kört slut på mitt material för tillfället, annars hade jag kunnat fixa det till dig. Dvs har du inte brått så påminn mig om ett tag :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabac Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Jag har en bit stång-material i Titan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabac Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Så här förlängde jag mina styrstag. Fixade till ett skarvstycke mellan två styrstag (hade två överblivna) - godkänt. Det första skarvstycket gjorde jag i mässing bara för att det var sååå snyggt. Fick veta att det var olämpligt mtrl eftersom det går tvärt av, böjs inte. Antas Styrare Har ditt skarvstycke Vänstergängat i ena änden och Högergängat i andra änden ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jalle Posted July 23, 2012 Author Share Posted July 23, 2012 Tack för erbjudandet Morty. Hör av mig senare om det inte löser sig på "hemmaplan" /Jalle Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jalle Posted July 25, 2012 Author Share Posted July 25, 2012 Kan detta funka??? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Gängstång + förlängsmutter? Om Ja = Ett NEJ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jalle Posted July 25, 2012 Author Share Posted July 25, 2012 Hmm.. Utveckla gärna svaret Cealm,jag hänger inte riktigt med. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jalle Posted July 25, 2012 Author Share Posted July 25, 2012 Ok förstår! Skarvmutter , gängstång ej OK. Får sitta på så länge. Kan ju få ner den på hjul och börja med styväxeln. Det får lösa sig senare. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 --- Får sitta på så länge --- Det är däremot helt ok för att kunna passa in längd mm för den rätta förlängaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts