Jocke4U Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Hej, Eftersom jag håller på att byta motor då ett vevlager skar så blir det att återuppväcka "gammal" dokumentation för att hitta rätt prylar. När det gäller nållagret som sätts i SAAB's vevaxel/svänghjul så har jag måtten och artikelnumret hos AutoExperten men för framtiden så vore det himla bra att veta vilken bilmodell det härstammar ifrån, då blir man inte lika bunden till bara AutoExperten. Så det jag vet är: AutoExperten ArtNr: X 1863 818 001 Yttre diameter [mm]: 21 mm Inre diameter [mm]: 15 mm Bredd [mm]: 15 mm Lagerutförande: Nållager Vet ni bilmodel/årsmodell/...andra referenser?? PS: Jari kanske kan göra en referenssökning?! ;) DS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Det jag vet är att Opel ascona passar men jag har för mig att detta lagret är ett av de mest återanvända i opels historia. Vi använde ett på jobbet när vi parade en vw låda med en l850 och då var lagret från en zafira . Troligen inte en avdelning som jobbat ihjäl sig hos Adam Opel under de sista 30 åren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Passar även från Omegan som växellådan kommer ifrån. Har inte originalnumret just nu, men lagret var inte speciellt dyrt hos Saab/Opel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 02-05-200 heter hos ENEM. 30614706 på Opel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 17, 2012 Author Share Posted July 17, 2012 Tack för input, dokumentationen skal uppdateras :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts