Jump to content

megasquirt


Recommended Posts

tja! håller på o bygga mitt megasquirt på bilen, har 2 frågor:

kör med individuella tändspolar fast wastedfire. man kör väl 1 o 4 och 2 o 3 ihopa? och vilken är spark A och vilken är Spark B?

ungefär samma fråga gällande spridarna, 1 o 4 och 2 o 3 men vilken är bank 1 o vilken är bank 2 ?

Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

tja! håller på o bygga mitt megasquirt på bilen, har 2 frågor:

kör med individuella tändspolar fast wastedfire. man kör väl 1 o 4 och 2 o 3 ihopa? och vilken är spark A och vilken är Spark B?

ungefär samma fråga gällande spridarna, 1 o 4 och 2 o 3 men vilken är bank 1 o vilken är bank 2 ?

Mvh Per

Om du tittar i min byggtråd http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=8028&st=100 Nr 118 så har du ritningen på hur mitt sprut är kopplat, jag kör ihop cylinder 1 och 2 samt 3 och 4 när det gäller spridarna. Jag kör EDIS så jag kan inte svara dig på tändspolarna.

kenneth

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

Jag kopplade fel första gången jag försökte starta. Poffade lite men startade inte. Byte plats på de två kablarna och vroooom.

Med andra ord, ingen fara att koppla fel, blir bara fel tändordning.

Jag vill minnas att jag har tändspole 1+4 till A och 2+3 till B.

Spridare 1+2 till bank 1, 3+4 till bank 2.

Har läst någonstans att man inte ska ha samma blandning på tändspolar och spridare. Därför det blir olika 1+4, 2+3, 1+2 och 3+4.

Luddigt?

Edited by Rikard Larsson
Link to comment
Share on other sites

Jag kopplade fel första gången jag försökte starta. Poffade lite men startade inte. Byte plats på de två kablarna och vroooom.

Med andra ord, ingen fara att koppla fel, blir bara fel tändordning.

Jag vill minnas att jag har tändspole 1+4 till A och 2+3 till B.

Spridare 1+2 till bank 1, 3+4 till bank 2.

Har läst någonstans att man inte ska ha samma blandning på tändspolar och spridare. Därför det blir olika 1+4, 2+3, 1+2 och 3+4.

Luddigt?

Jag har också läst detta - som jag fattar det skulle det vara lättare att felsöka om det blir något problem - fråga mig inte vad, det är vad jag har läst på nätet

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...