Morty Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Kan du tillverka en stol i kolfiber med uttag för hybridskyddet? Om du behöver mått eller så för hybridskyddet kan jag fixa det när jag ändå ska hämta min scuttle (som jag nästan glömt bort :doh:/> ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted May 27, 2013 Author Share Posted May 27, 2013 Haha... Du står med på min writeboard tavla att ringa om din scuttle. Har du någon bild på de med hybridskyddet...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Jag kan fixa både bild på själva skyddet och "paddingen" som Simpson levererar med för att kunna skapa frigång i stolen för skyddet. Om man fick önska högt så hade det varit perfekt om du kunde gjuta av min befintliga stol och addera uttaget för hybridskyddet. Min stol idag är ingen Tillett stol eller motsvarande märkesstol, så kopiering med tillhörande modifiering borde vara nästan legalt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted May 27, 2013 Author Share Posted May 27, 2013 Jag är helt öppen för förslag... Knäpp ett par detaljerade bilder på den och hur de ska se ut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus 2074 Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Kommer nog behöva ett par nya bakskärmar då mina inte är "raka" i formen. Eftersom jag har lyktor som ska monteras på skärmarna så pekar dessa utåt och ser inte klokt ut. Har exakt 280mm mellan kaross och ytterkant på 7" fälgen och planerar att ha 225mm breda r-däck, så skulle behöva ett par skärmar som är 300mm invändigt. Är det något som går att ordna och till vilket pris? Pekar dina skärmar 90grader ut från karossen längs med hela radien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted August 25, 2013 Author Share Posted August 25, 2013 Jag gjuter fortfarande... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted January 2, 2014 Author Share Posted January 2, 2014 upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Du har ingen Scuttle för en bred ram dvs en 442e. Borde vara ung samma som en dala7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted January 3, 2014 Author Share Posted January 3, 2014 Nej men en vinkelslip så de går att ordna ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Tillverkar du fortfarande vindavvisare? Skulle vilja ha en som passar på original Caterham scuttle. Pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Pris på en scuttle kapad i 2 delar inkl frakt? Kan ju vara om du har nåt över som är skadat eller vad som :) Har inga problem att plasta själv så i delar funkar för min del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted January 8, 2014 Author Share Posted January 8, 2014 PM skickade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Från och med den 1/2 2014 kommer jag höja priserna då råvaru priset gått upp mycket under 2013. De nya priset kommer börja gälla då. Fram till dess är de som vanligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Då är bara frågan hur mycke du höjer så man vet om man ska beställa det sista innan dess ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 100-500.- beroende på hur mkt material som går åt i tillverkningsprocessen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Står fortsfarande och velar lite så återkommer om mitt. Förhoppnignsvis i tid :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted January 27, 2014 Author Share Posted January 27, 2014 Innan fredag ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted February 7, 2014 Author Share Posted February 7, 2014 Priserna har gått upp... Fick fakturan på nya fatet och fan... De känns... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Är priserna upp to date nu iår med? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 henke ! kan man förvänta sig samma kvalitet på dina cf jobb som de är på dina "demo jobb " på torkels bil ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Vi gör inte cf jobb längre utan vi provade till torkels bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Gjuter du fortfarande framskärmar?Kan inte hitta några delar alls på din hemsida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eggelind Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Hej! Kan man beställa ett par CSR-framskärmar till 16"(ska passa både 195/50 och 205/45) med kolfiber yttersta lagret? Vad tar du för ett par inkl frakt till Alingsås? Går det att lösa? Mvh Anders Eggelind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjonkalicious Posted May 5, 2016 Share Posted May 5, 2016 Jag tror att det är lättast att få kontakt via ansiktsboken: https://m.facebook.com/hjcustomcomposite/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts