cealm Posted March 18, 2012 Posted March 18, 2012 Vill någon köpa bilen? Intresserad? Skicka mig ett PM för mer diskussion. Quote
cealm Posted July 17, 2012 Author Posted July 17, 2012 Priset var satt till 75000kr men det verkar vara ett för högt pris. Jag sänker till det nya priset 50000kr (39kr/kg). Quote
cealm Posted July 17, 2012 Author Posted July 17, 2012 Gjorde en "minibesiktning" på CealmSeven V8a. En CO-kontroll. Tog den med tow-bar till SBP i Arboga och kollade båda cylinderbankarna. En liten justering på 0,5 varv, då blev CO-halten ställd till 3,60. Då kommer bilen klara besiktningen utan problem. Det är besiktningsdags från och med 1 augusti. Edelbrockförgasaren är ny och bara monterad. Det här är den första justeringen med de 0,5 varven. Bra grundjustering från fabrik. Jag var ut och "skottade lite grus" med hjulen. Det är bra fart i bilen om man vill trots tyngden. Diffade axel gör att det "drar jämnt". Quote
cealm Posted July 29, 2012 Author Posted July 29, 2012 (edited) Skattevikten går jag på = 1280kg ger 39kr/kg Det ger 50kkr för bilen. Edited July 29, 2012 by cealm Quote
roadkill_se Posted August 3, 2012 Posted August 3, 2012 Finns den kvar? Sent from my MB525 using Tapatalk Quote
cealm Posted August 17, 2012 Author Posted August 17, 2012 Båda förslagen är ok. Sålde den för mindre än 39 kr/kg. Jag kommer sälja iväg allt som inte beräknas användas hellre sälja lite för mycket än för lite. Quote
Drake Posted August 17, 2012 Posted August 17, 2012 (edited) Hmm, det låter lite som att Cealm Industries håller på att avvecklas? Vadan detta??? Edited August 17, 2012 by Drake Quote
Drake Posted August 17, 2012 Posted August 17, 2012 (edited) T-5:an är fortfarande intressant för den delen! Edited August 17, 2012 by Drake Quote
cealm Posted August 18, 2012 Author Posted August 18, 2012 --- CealmSeven Industries håller på att avvecklas? --- Det är nog att ta i men det jag inte använder eller nästan säkert inte kommer att använda kan lika gärna gå vidare till någon som vill använda materiel. Tex V8-an körd för egen maskin mindre än 50 mil trolige 30 till 40 mil. Gått med Tow-bar cirka 50 mil alltså mer Tow-bar än egen drift. 25 av de 50 Tow-bar milen var till ett bullerprov i Kolmården. I år tex blev den luftad cirka 6km på egen motor och runt 35 km via Tow-bar (besiktning). Med den användningen ger den troligen mer nytta och glädje hos någon annan. Självklart Drake, T5-an är din om du vill ha den. Priset är standardpris för T5-or 5kkr. Med lite flyt så kan du få den levererad till Stockholm tisdag 21 aug i Älvsjö där du hämtat grejor förut om jag minns rätt. Cash eller via konto går bra vilket som. Quote
Drake Posted August 18, 2012 Posted August 18, 2012 (edited) Bra att du tagit ditt förnuft till fånga. Egentligen så borde det vara spöstraff på dom som inte luftar sina bilar ordentligt, en hund ska ju rastas var 6:e timme och något liknande borde införas för bilägare. Att tillgodoräkna sig en massa kilometer på tow-bar är ungefär som att binda hunden i dragkroken för mig. (Well, för dom som nu har dragkrok på en sportbil) När jag tänker efter så var nog den parentesen egentligen en paradox, om man nu har en dragkrok så har man väl diskvalificerat sig som sportbilsägare, eller hur? Åter till lådan. Nummer, ursprung, WC eller NWC ? Bilder mm?? Intressant är att vi bor ca. 200 meter från din polare numera,, jag kan ju ta pirran och knalla över och hämta den. Edited August 18, 2012 by Drake Quote
cealm Posted August 19, 2012 Author Posted August 19, 2012 Stycke nummer två (Åter till lådan. Nummer, ursprung, WC eller NWC ? Bilder mm?? ) i förra inlägget ger mig betänkligheter Drake. Minnet Drake minnet. All den info har du redan fått...... en kanske till och med två gånger. Med det som bakgrund ger det mig betänkligheter kring stycke ett. Du kanske inte är ute och luftar din bil heller Drake. Fast i detta fallet är det inte en minneslucka utan minnesutfyllnad. Nåväl. Jag har i alla tider påstått det är en NWC men du har i alla tider påstått att det är en WC låda. Du grundar det på något visst utseende någonstans var det nu var men jag står fast vid NWC trots att du vill klassa upp lådan till WC. Ta det som en bonus om du har rätt för då är priset egentligen ett antal tusen till. Nummer på lådan skall jag kolla igen. Är nog lättare att kolla på nytt än att leta i trådarna efter infon. Ursprung = Osäker, annat än att det är en B&W T5. Bilder finns, jag kanske ändå skall leta efter tråd, eller så tar jag nya. Quote
Drake Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Jorå, jag minns den lådan. Var osäker på om det var just den du menade. Du hade väl flera. Quote
cealm Posted August 19, 2012 Author Posted August 19, 2012 (edited) CealmSeven V8 på väg mot nytt hem... Edited August 19, 2012 by cealm Quote
Jari Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Jag såg bilen vid slussarna i Trollhättan igår kväll på bilträffen. Såldes den till någon i Trollhätteområdet? Quote
cealm Posted August 30, 2012 Author Posted August 30, 2012 Helt rätt. Nytt hem för CealmSeven V8 är i Trollhättetrakten. VästSverige är lite "tyngre" numera......... Quote
Elken Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Hej! Aha, var det sådär det såg ut innan du rensade ogräs på uppfarten? Myckat lyckad taktik =) Mvh Thomas Quote
cealm Posted August 30, 2012 Author Posted August 30, 2012 Elken: cealms "Trädgårdstips". Kanske skulle starta motor-trädgårds-tidning? Eller i alla fall ett litet kompendium hur man på något sätt (vilket som helst) slipper ifrån Trädgårdsjobb men ändå löser uppgiften. Spinnande Seven-hjul är en metod. Det finns fler metoder. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.