tobbeflyer Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 (edited) Hej ! Vad tror ni om detta: http://www.racelogic...raction-control http://www.enginebas...%20Control.html Är för eftermarknadssyfte. Tror ni det skulle funka bra ? http://www.knracing.se/traction.php Hittade en återförsäljare i sverige. Dock lite dyrt. mvh Edited March 12, 2012 by tobbeflyer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Hahaha, lite lustig "selling point" på KL Racing ;) "Hur många gånger har du försökt svänga ut från en korsning men kraftigt hjulspinn har fått dig att sakta in?" :D :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbeflyer Posted March 11, 2012 Author Share Posted March 11, 2012 Hahaha, lite lustig "selling point" på KL Racing ;) "Hur många gånger har du försökt svänga ut från en korsning men kraftigt hjulspinn har fått dig att sakta in?" :D :D :D Ja ibland är de roliga haha Hittade andra priser i UK där är det helt andra priser, typ halva priset. Jag tycker det verkar vara en bra produkt om man vill utrusta bilen med det. Men sen kommer ju fördelar och nackdelar. mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Ja ibland är de roliga haha Hittade andra priser i UK där är det helt andra priser, typ halva priset. Jag tycker det verkar vara en bra produkt om man vill utrusta bilen med det. Men sen kommer ju fördelar och nackdelar. mvh Läste någonstans ( dock ingen källa) att denna satt på tidiga k-egg så vet inte om det är något betyg men frågan är ju vad du skall med det till ? Att bilen spinner är ju halva nöjet + att jag är personligen är lite tveksam till att fimpa bränsle på en del motorer. En turbo motor lär ju i alla fall inte gilla det om man ligger på ladd och det finns risk för spikning ( kanske gäller sug med ) . Produktions bilar sköter det hela genom att först snabb sänka tändning (inte stänga av utan sänka ) reaktionen tar ca 40ms och man kan ligga kvar max 800ms (lite beroende på hur rädd om katten man är) , men så man fort når rätt moment brukar man ganska fort efter styra det elektroniska spjället och sänka luften och därmed kan tändningen gå till baka till orginal och man slutar elda i avgasröret. Vi har ju inte de möjligheterna normalt. Men hittar du den till halva priset så kan det ju vara kul att testa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbeflyer Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Läste någonstans ( dock ingen källa) att denna satt på tidiga k-egg så vet inte om det är något betyg men frågan är ju vad du skall med det till ? Att bilen spinner är ju halva nöjet + att jag är personligen är lite tveksam till att fimpa bränsle på en del motorer. En turbo motor lär ju i alla fall inte gilla det om man ligger på ladd och det finns risk för spikning ( kanske gäller sug med ) . Produktions bilar sköter det hela genom att först snabb sänka tändning (inte stänga av utan sänka ) reaktionen tar ca 40ms och man kan ligga kvar max 800ms (lite beroende på hur rädd om katten man är) , men så man fort når rätt moment brukar man ganska fort efter styra det elektroniska spjället och sänka luften och därmed kan tändningen gå till baka till orginal och man slutar elda i avgasröret. Vi har ju inte de möjligheterna normalt. Men hittar du den till halva priset så kan det ju vara kul att testa Ja att fimpa bränsle kan jag hålla med om, det verkar vara lite tveksamt.:o Man vill ju inte ta sönder motorn. Att sänka tändningen låter som ett mycket bättre ide. Ja testa är alltid kul. Men utan att paja något förstås :blink: mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 I första filmen ser det juskittråkigt ut när han har TC påslagen. Jag skulle betala för att stänga av den :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Jag har gärna antispinn på bruksvolvon men på sjuan....never ever :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbeflyer Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 (edited) Ja det verkar lite tråkigt hehe men sen är det väll från person till person hur man vill ha det jag skulle nog kunna tänka mig ha det, så länge man kan stänga av det mvh Edited March 12, 2012 by tobbeflyer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Abs+Traction Control skulle sitta fint :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 (edited) Drar han handbromsen vid 42sek eller blir man lurad av att ekrarna hamnar i cynk med bildbyterna i filmen? Edited March 12, 2012 by RSr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Första tanken som slog mig når jag läste inlägget var VARFÖR??? Less is more och kan man ta bort sådant som bara FÖRSTÖR så är det så jävla mycket mera more! För det är väl busbilar ni byggt va? Riktiga räcers kanske kan tjäna på det, men jag ska ha betalt om jag ska köra med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 (edited) Till trådskaparen ! köööp o testa , återkom med en utförlig testrapport :thumbsup: Tror att de kan va nåt för krille ! han eldade ju upp ett set flong nya :516: slicks på kinekulle på en hand-full varv. Edited March 12, 2012 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbeflyer Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Första tanken som slog mig når jag läste inlägget var VARFÖR??? Less is more och kan man ta bort sådant som bara FÖRSTÖR så är det så jävla mycket mera more! För det är väl busbilar ni byggt va? Riktiga räcers kanske kan tjäna på det, men jag ska ha betalt om jag ska köra med det. Det är upp till dig. Visst vill man ha en busbil som man kan köra med, men man vill ändå ha en driftsäker och bra bil. Speciellt när man bygger den som man själv vill ha den. Drar han handbromsen vid 42sek eller blir man lurad av att ekrarna hamnar i cynk med bildbyterna i filmen? Svårt att säga men är nog ekrarna som hamnar i synk med filmen eller nått Till trådskaparen ! köööp o testa , återkom med en utförlig testrapport :thumbsup: Lär nog dröja ett tag är typ bara i planeringsstadiet än så länge. Bollar mest med olika ideer . Är kul och kolla på olika lösningar och andras bilar. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Vad har "driftsäker och bra" med traction control att göra? Var bara tvungen att fråga. Om du menar en bil att drifta med så finns det bättre tillbehör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbeflyer Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Vad har "driftsäker och bra" med traction control att göra? Var bara tvungen att fråga. Om du menar en bil att drifta med så finns det bättre tillbehör. En bil som man kan köra till vardags med lite mer effekt, men ändå ha en säkerhet typ. Sen bara ut på bana och köra utan att behöva mappa/ändra saker. Bara att stänga av systemet när man vill mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Jag skulle kunna tänka mig traction control på en regnvåt bana under race :thumbsup: Ska man drifta är det väl bättre att köpa en bil som är till för det :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbeflyer Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Jag skulle kunna tänka mig traction control på en regnvåt bana under race :thumbsup: Ska man drifta är det väl bättre att köpa en bil som är till för det :515: Ja då skulle det nog vara bra skulle nog funka bra på torrt underlag med, men en lägre inställning. En super seven är ju ingen driftbil precis (tycker jag). Finns bilar som är bättre för det ändamålet mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Jag skulle kunna tänka mig traction control på en regnvåt bana under race :thumbsup: Ska man drifta är det väl bättre att köpa en bil som är till för det :515: Nejnejnejneeeej.... att köra på blött är ju det roligaste som finns!!! Vore synd att förstöra det med antispinn..... ;) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Båging, du skulle kört SPVM tävlingarna på Falkenberg och Anderstorp förra året. De hade passat dig utmärkt :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 (edited) --- En super seven är ju ingen driftbil precis (tycker jag). --- Klassiker i repris. Imponerande!! Inte riktigt drifting men lite grann kanske Edited March 12, 2012 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbeflyer Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 --- En super seven är ju ingen driftbil precis (tycker jag). --- Klassiker i repris. Imponerande!! Inte riktigt drifting men lite grann kanske hehe. Va coolt han kunde köra. Vilken bil funkar ju egentligen till att använda som driftbil, hänger väll mest på föraren mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 En bil som man kan köra till vardags med lite mer effekt, men ändå ha en säkerhet typ. Sen bara ut på bana och köra utan att behöva mappa/ändra saker. Bara att stänga av systemet när man vill mvh Mmmm, men då är väl kanske inte en Seven optimalt va? Dom SKA ju vara lätta och råa! (sorry Calle) Om du menar aktiv säkerhet så är det nog bättre att gå en förarkurs, den passiva säkerheten är inte så mycket att göra åt, om man inte vill åka med en godkänd båge även till vardags. Det du efterfrågar är ju något som flesta sportvagnstillverkarna producerar på löpande band. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbeflyer Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Mmmm, men då är väl kanske inte en Seven optimalt va? Dom SKA ju vara lätta och råa! (sorry Calle) Om du menar aktiv säkerhet så är det nog bättre att gå en förarkurs, den passiva säkerheten är inte så mycket att göra åt, om man inte vill åka med en godkänd båge även till vardags. Det du efterfrågar är ju något som flesta sportvagnstillverkarna producerar på löpande band. Jo det kanske du har rätt i Men man är ute efter känslan att man har byggt en egen bil mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.