Antas Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 (edited) Mallen till rutan är gjord. Har sett att många har övre linjen rak. Jag har gjort den krökt så att den följer (nästan) kurvaturen på scuttlen. Höjden mitt på är ca 38 cm. Ingen rekommendation på ruthöjd finns i böckerna av Ron Champion, Chris Gibbs och Jim Dudley. Vilken höjd har ni på era fordon, höjden mätt mitt på rutan? Eftersom rutan inte är beställd har jag möjlighet att justera höjden ännu. Poleringen av stolpen blev sisådär men får duga tv. Antas Glasklart projekt! Mallen till rutan är gjord. Har sett att många har övre linjen rak. Jag har gjort den krökt så att den följer (nästan) kurvaturen på scuttlen. Höjden mitt på är ca 38 cm. Ingen rekommendation på ruthöjd finns i böckerna av Ron Champion, Chris Gibbs och Jim Dudley. Vilken höjd har ni på era fordon, höjden mätt mitt på rutan? Eftersom rutan inte är beställd har jag möjlighet att justera höjden ännu. Poleringen av stolpen blev sisådär men får duga tv. Antas Glasklart projekt! Edited April 26, 2012 by Antas Quote
super7 Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 Hej Anders. Höjden på rutan vill jag säga är individuell från bil till bil...är en hel del annat som skiljer bilarna åt. Hur hög scuttlen är, hur högt/lågt stolen sitter monterad, hur lång/kort föraren är. Det som jag tycker är viktigt är ju var siktlinjen hamnar. //Nisse Quote
Thomas Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 Ska det vara ruta så bör du se "Igenom" den ser du ovanför den så¨är det vindskydd Quote
Recommended Posts