Jump to content

Inspirationsrundor i Väst - Våren 2012


Jocke4U

Recommended Posts

Tjena,

Kanske dags för en inspirationsrunda/rundor i västra Sverige!?!?

Jag har bäst möjlighet att ta det jämna veckor.

Sen kanske det behöver delas upp i två pga avstånden, spånar fritt utan ordning eller så :)

- Båging (Lidköping)

- Krolleg (Trollhättan)

- XTR (Ingared)

- Lupus (Grästorp)

- Jocke (Alingsås)

- Pac (Göteborg)

- Kilkenny (Lysekil)

- Jari (Trollhättan)

- Mats (Göteborg)

- ......fyll på med fler som jag har missat och/eller är intresserade

Alltså steg 1 kan ju ses som ren inspiration innan vi tar ut finbilarna.....sen kommer fin-träffarna :)

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

- Båging (Lidköping)

- Krolleg (Trollhättan)

- XTR (Ingared)

- Lupus (Grästorp)

- Jocke (Alingsås)

- Pac (Göteborg)

- Kilkenny (Lysekil)

- Jari (Trollhättan)

- Mats (Göteborg)

- Michael Wänström (Vårgårda)

Naturligtvis är jag på

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Jag visar gärna upp min bil om det finns intresse (jag har nya lysrör numera så man ser något i garaget :lol: ) MEN vi väntar några veckor va? Inte mycket att visa just nu (en del masktejp lappar borttagna dock, Jocke!)

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

NOTERA: Listan jag påbörjade är endast vilka bilar som finns i närområdet (finns fler). Sen återstår det att se om det passar att vi besöker etc.

Datum: Jag förslår Söndag 25/3 (sommartid börjar, kan väl inte finnas en bättre dag :)

Hos mig är ni välkomna, sen är det inte så spännande då NeoZeven står med fötterna i luften och i övrigt ganska "klar" (ungf. samma status som vid kullen).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hos mig är ni välkomna. Skyndar ni er så får ni även se brorsans VW Karmann Ghia cab (visserligen isärplockad) och sonens 745/965 A-traktorbygge.

Jag får väl bara se till att städa lite så att man kan gå inne i garaget.

Kaffet går fort att få på ifall det dyker upp folk.

Link to comment
Share on other sites

Jari, jag är väldigt nyfiken på din sjua. Den ser OTROLIGT välbyggd ut på bilderna så man vill ju gärna komma "close up personal" och plåta lite inspirationsbilder med ett så fint bygge :racesmile:

Jag är gärna med nu på Söndag.

Tigger är i samma skicka som i höstas, men det kanske kan vara skoj att se min nya spis med motorcyckelförgasare? Och självklart bjuder jag på riktigt kaffe och té till alla som vill. :)

Jocke, har du klurat ut en route för nu på söndag än?

Link to comment
Share on other sites

Pac: Det är bara att komma. Den står färdig i garaget och väntar på våren :)

Om det finns någon från Trollhättan (med nära omnejd) som vill samåka så har jag plats i min V70 SNÅLe.

Link to comment
Share on other sites

Halloj,

Oj, jag hade glömt av det :icon_oops:

Så för att få lite struktur kring detta.. :) Jag fyller inte på namn nedan baserat på den tidigare frågan då saker å ting kan ha ändrats och ingen skall känna sig tvingad att ta emot besök. Kan ju vara så att "tanten älsklingen har symöte i garaget" eller andra skäl :)

Så fyll på Era namn under lämplig(a) rubriker och sen kan vi se om vi får ihop en rutt som är rimlig.

Ni kan ju även föreslå rutt-förslag här eller i PM till mig.

Dag: Söndag 25/3 kl. __:__

Vi kan ta emot besök

* Jari (Jari)

* Joacim (Jocke4U)

Vi vill åka runt och sparka däck

* Jari (Jari)

* Per (Pac)

* Joacim (Jocke4U)

* Stefan (Båging)

Link to comment
Share on other sites

Söndag känns ok!!!!! Pac's kaffemaskin måste få ett besök!!!.... Ja, och Pac oxå då förstås ;) :P

Ja vi kan ju inte låta Baging gå utan frukostkaffe! :D

Jag bor på Hisingen, i Bräcke. Jocke bor i Alingsås. Jari, var i Trollhätteregionen bor du?

Vad sägs om frukostkaffe/latte + en snabb sväng i ett ostädat garage hos mig vid 10 för att åka norrut under dagen. Det kanske funkar???

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Ja vi kan ju inte låta Baging gå utan frukostkaffe! :D

Jag bor på Hisingen, i Bräcke. Jocke bor i Alingsås. Jari, var i Trollhätteregionen bor du?

Vad sägs om frukostkaffe/latte + en snabb sväng i ett ostädat garage hos mig vid 10 för att åka norrut under dagen. Det kanske funkar???

Jag bor ganska centralt i Trollhättan (Egna Hem/Hjulkvarn).

För mig skulle det nog passa med kaffe i GBG vid 10 (fastän man får gå upp tidigt på en Söndag).

Link to comment
Share on other sites

Jag bor ganska centralt i Trollhättan (Egna Hem/Hjulkvarn).

För mig skulle det nog passa med kaffe i GBG vid 10 (fastän man får gå upp tidigt på en Söndag).

Hamnar vi i Trollhättan någon gång under lunch/eftermiddagen och det är bra väder så kan jag tända grillen, så kan man ju grilla lite korv eller hamburgare.

Link to comment
Share on other sites

Här händer de grejer medans man är i staterna å reparerar flygplan. men nu är jag iaf hemma så jag kan både hänga med å åka runt å visa upp min bil på söndag om det finns intresse. min bil står nog fortfarande ute på såtenäs vid den tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jag bor ganska centralt i Trollhättan (Egna Hem/Hjulkvarn).

För mig skulle det nog passa med kaffe i GBG vid 10 (fastän man får gå upp tidigt på en Söndag).

Hamnar vi i Trollhättan någon gång under lunch/eftermiddagen och det är bra väder så kan jag tända grillen, så kan man ju grilla lite korv eller hamburgare.

Det här börjar låta som en plan! :)

Det blir morgonkaffe/latte hos mig och lunchvurren tar vi hos dig Jari! :racesmile:

Däcksparkarteamet hitintills:

* Jari (Jari)

* Per (Pac)

* Joacim (Jocke4U)

* Stefan (Båging)

* Krolleg

Blir vi fler?

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Det här börjar låta som en plan! :)

Det blir morgonkaffe/latte hos mig och lunchvurren tar vi hos dig Jari! :racesmile:

Däcksparkarteamet hitintills:

* Jari (Jari)

* Per (Pac)

* Joacim (Jocke4U)

* Stefan (Båging)

* Krolleg

Blir vi fler?

Jag är troligen hemma men fullständigt begravd i arbete ( hus eller såmaskin + traktor) , men ett tips är att kolla på telefon när ni svänger vänster vid Viggen planet mot Krolleg

( Krolleg du har numret ? )

Link to comment
Share on other sites

Jag är troligen hemma men fullständigt begravd i arbete ( hus eller såmaskin + traktor) , men ett tips är att kolla på telefon när ni svänger vänster vid Viggen planet mot Krolleg

( Krolleg du har numret ? )

Ungefär samma läge här...... måste vara på firman söndag morgon/förmiddag och ta emot en långväga cykel, men är ganska säker på att jag är hemma igen runt 12-snåret....... surt att vara tvungen att dricka vårat kassa kaffe, när man kunde fått Pac's ;)

Skulle ju kunna möta upp nånstans där ni kan befinna under/efter lunch?

Link to comment
Share on other sites

Sätter mig på fettbrännarapparaten och dyker upp i Trollhättan runt lunch, om det är OK?

Mvh /JTZ

Självklart, skall bli kul att träffas igen! Jaris maskin verkar verkligen vara värd att detaljstudera. Det skall bli skoj!

Men du får se till att stå i lä om mig hela tiden. ;)

Ungefär samma läge här...... måste vara på firman söndag morgon/förmiddag och ta emot en långväga cykel, men är ganska säker på att jag är hemma igen runt 12-snåret....... surt att vara tvungen att dricka vårat kassa kaffe, när man kunde fått Pac's ;)

Skulle ju kunna möta upp nånstans där ni kan befinna under/efter lunch?

Vid 12-snåret är vi nog hos Jari i Trollhättan.

Jari, jag tänker ta åtminstone två korvar så du får sätta upp en insamlingsbössa så jag kan göra rätt för mig! :)

Då verkar däcksparkarteamet fördela sig enligt:

- 10.00 hos Pac(Västra Bräckevägen 90, 418 77, Göteborg):

* Jari (Jari)

* Per (Pac)

* Joacim (Jocke4U)

* Krolleg

- ca 12.00 hos Jari på(?, Trollhättan):

Däcksparkarteamet hitintills:

* Jari (Jari)

* Per (Pac)

* Joacim (Jocke4U)

* Stefan (Båging)

* Krolleg

* JTZ

Därefter verkar det bli vidare emot Lidköping för koll hos Baging via Krolleg och Jockes snygga bygge i Alingsås på slutet eller?

Jocke, kan vi samåka på något sätt? Kanske ställa en bil någonstans strategiskt och sedan samåka?

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Självklart, skall bli kul att träffas igen! Jaris maskin verkar verkligen vara värd att detaljstudera. Det skall bli skoj!

Men du får se till att stå i lä om mig hela tiden. ;)

Vid 12-snåret är vi nog hos Jari i Trollhättan.

Jari, jag tänker ta åtminstone två korvar så du får sätta upp en insamlingsbössa så jag kan göra rätt för mig! :)

Då verkar däcksparkarteamet fördela sig enligt:

- 10.00 hos Pac(Västra Bräckevägen 90, 418 77, Göteborg):

* Jari (Jari)

* Per (Pac)

* Joacim (Jocke4U)

* Krolleg

- ca 12.00 hos Jari(Nils Ericsonsgatan 6, 46139 Trollhättan):

Däcksparkarteamet hitintills:

* Jari (Jari)

* Per (Pac)

* Joacim (Jocke4U)

* Stefan (Båging)

* Krolleg

* JTZ

Därefter verkar det bli vidare emot Lidköping för koll hos Baging via Krolleg och Jockes snygga bygge i Alingsås på slutet eller?

Jocke, kan vi samåka på något sätt? Kanske ställa en bil någonstans strategiskt och sedan samåka?

Det låter som det blir en heldag detta och förhoppningsvis en lyckad sådan :)

Jag kan köpa några paket korvar (vanliga och lite kryddstarkare)och bröd, så slipper alla ta med sitt eget. Den som vill ha något speciellt får ta med dig själv.

Link to comment
Share on other sites

Jocke, kan vi samåka på något sätt? Kanske ställa en bil någonstans strategiskt och sedan samåka?

Ja, jo, inte helt säkert vad som blir bäst då det är 5 mil mellan oss. Får nog änna fundera :)

Link to comment
Share on other sites

Jag åker gärna med någon på söndag. Är inte säker jag är körbar då :)

Du kan få åka med mig om du bara är i Trollhättan på morgonen.

Link to comment
Share on other sites

Förutom Tigger, min Tiger Supercat, hoppas jag att det skall finnas lite annat att titta på. Idag skall jag lägga hela dagen på att hämta första pusselbiten till mitt kommande bygge! :prop:

Ni är hjärtligt välkomna hem till mig i morgon. :)

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Förutom Tigger, min Tiger Supercat, hoppas jag att det skall finnas lite annat att titta på. Idag skall jag lägga hela dagen på att hämta första pusselbiten till mitt kommande bygge! :prop:

Ni är hjärtligt välkomna hem till mig i morgon. :)

Låter spännande :)

Själv ska jag strax sätta mig i min bil å åka ut till min supercat för å fixa lite inför morgondagen, kommer inte lägga upp några bilder på det idag utan det får bli en suprice vad som händer :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Inga fler däcksparkare??

Finns ju fler locost-herrar i området, en del har förmodligen mycket att göra med sjuan och andra inte..

Finns på denna tfn 073-9021495

Link to comment
Share on other sites

Synd Jocke Hoppas du kryar på dig! Jag satt i bilen precis hela dagen igår så herrar Jari och Krollegg får ha förstående för att både garage och resten av huset är en aningen "i luften". ;)

I och med bilturen så är första pusselbiten till nya bygget här! Eller rättare sagt står på grannens släpkärra och skall lastas av under dagen. :D

Nu skall jag springa till Ica-butiken och fixa färsk mjölk(träning och nytta i ett! ;)). Här skall göras pinfärsk latte/cappu åt finbesökare!!! Ni är varmt välkomna! :D

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Fan vad jag blir avundsjuk på era "inspirationsrundor"!

Min "inspirationsrunda" får bli till Biltema för inköp av en korv med bröd toppad med senap.

Vill gärna se bilder från era rundor.

Antas

Lokal rundkörare.

Link to comment
Share on other sites

Precis hemkommen från Såtenäs. Det blev en nätt liten tur på 11 timmar idag :)

Tack alla, det var riktigt skoj att åka runt om sparka däck och tjata lite!

Nästa gång får det väl bli med våra bilar. :eclipsee_steering:

Link to comment
Share on other sites

Ja shit, sån skit de mindre kan släpa hem (antar jag). Börjar repa mig och kan nog jobba hemifrån imorgon.... Låter som ni har haft trevligt, synd att man missade det. Kanske blir det Tjolöholm nästa..

Link to comment
Share on other sites

Så här trevligt hade vi det. :)

Det var Jari och Krolleg som spanade in min maskin till att börja med.

20120325_111816_small.JPG

Och här är min nya maskin med R1-förgasare! :wub:

20120325_111909_small.JPG

Link to comment
Share on other sites

Efter mig åkte vi hem till Jari för att kika på hans bil. Hos Jari anslöt den cycklande chassie-gurun JTZ. ;)

20120325_130217_small.JPG

20120325_130413_small.JPG

20120325_130602_small.JPG

20120325_130717_small.JPG

Efter en del däcks-sparkande var det dags för Jari att ta fram grill-maestron inom sig! :D

20120325_134232_small.JPG

20120325_134251_small.JPG

Efter ytterligare snack var det dags att åka hem för min del. Jari & Krolleg drog till Krollegs bil där Bagin slöt upp.

Återigen tack för en trevlig dag och tack till Jocke för initiativet! Synd att du inte kunde hänga med Jocke, det får bli fler tillfällen! :)

Link to comment
Share on other sites

Här kommer lite av mina bilder också.

Närbild på Pacs motorrum

4112012100712dd56.jpg

krolleg kollar utrummet i sittbrunn

4412012100839a648.jpg

krollegs bil. Här pillas det med Megasquirtet

d812012100940347d.jpg a9120121010096281.jpg

och en tur efter justeringar

de120121010349eec.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...