Jump to content

EL-schema till 1.8 zetec


FilipD

Recommended Posts

MS 1, version 2.2 tror jag den heter. Håkan Book får rätta mej om jag har fel.

Från början hade jag Kentmotor med fördelartändning så då körde jag bara sprutet med MS.

När jag bytte till Zetec fick jag löda dit ett par extra motstånd och ett par sladdar samt installera extrakoden.

Nu styr jag både sprut och EDIS-tändning med MS

Eftersom jag har version 1 måste jag ha en separat EDIS-modul som sitter original på en del fordar men det är väldigt enkelt.

Jag har naturligtvis ingen fast tändkurva utan den ligger i MS och kan programmeras fritt.

Link to comment
Share on other sites

Jag har naturligtvis ingen fast tändkurva utan den ligger i MS och kan programmeras fritt.

Det är väl inte helt sant? Om jag förstått rätt kan man inte komma lägre än 10 grader eller stänga av tändningen helt med edis. Om man vill experimentera med att bryta tändningen för launch controll och annat kul :)

Link to comment
Share on other sites

MS 1, version 2.2 tror jag den heter. Håkan Book får rätta mej om jag har fel.

Från början hade jag Kentmotor med fördelartändning så då körde jag bara sprutet med MS.

När jag bytte till Zetec fick jag löda dit ett par extra motstånd och ett par sladdar samt installera extrakoden.

Nu styr jag både sprut och EDIS-tändning med MS

Eftersom jag har version 1 måste jag ha en separat EDIS-modul som sitter original på en del fordar men det är väldigt enkelt.

Jag har naturligtvis ingen fast tändkurva utan den ligger i MS och kan programmeras fritt.

Men om du skulle köpa nytt idag, vad skulle du välja då?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej!

Utifall du skulle vilja behålla originalinsprutningen ett tag till finns det bra tips här:

www.classicfordmag.co.uk/files/2010/10/CLF149.zetec_.pdf

Per

Edited by PerS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...