Jump to content

Däck


Rushowner

Recommended Posts

Skulle vilja ha hjälp med att hitta bakdäck :icon_blink: 285/40-15. någon som har en omgång på lager? Enligt uppgift så är det bara Yokohama som tillverkar i små serier. Har ni några andra kanaler även "uddamärken" intressant, om priset är rätt. Yokohama kostar 3100:- per styck :mad:

Link to comment
Share on other sites

ja skall kolla me en polare..

han får sponsring på däck då han tävlar i långloppsracing och en del av sponsringen gör så han kan sälja en del däck under vanligt inköpspris.. :)

han kan även fixa 30% på "specialfälgar" vilket inte e så dumt.. :)

ja skall kolla me han igen sedan återkommer jag...

( han kan fixa avbetalning på 12 månader oxså... )

Link to comment
Share on other sites

Ett forum med olika kontakter är toppen, här finns ett kunskapsregister som är underbart.

Mitt valspråk kommer i framtiden att vara "Fler forum åt folket" :thumbup: :thumbup:

Toppen iså fall, kan tänka mig att handla fälgar med, behöver 2st 10x15 tum + 2st 8x15 tum (lite osäker på offseten ännu men det kommer, skall mäta lite ;) ;) )

Det kostar att fylla ut skärmarna vill jag lova. Om inget annat löser sig så blir det en runda till Tyskland och handlar grejer. Kan lägga upp prislista på diverse delar (mycket kromat), om någon är intresserad. Vet inte hur det passar på "bokchassin, mc sorley samt div andra varianter" men vissa delar bör ju var samma.

Link to comment
Share on other sites

Jag fixade lustigt nog däck i denna dimension till en finsk fd arbetskollega för ett år sedan. Han skulle ha dom på en gammal Porsche.

Det är tydligen så att denna dimension inte tillverkas. Yoko skulle eventuellt tillverka en begränsad serie för någon tysk Porscheklubbs räkning (med priser därefter - 10ksek per sula eller nått).

Det råkar också vara så att denna dimension satt orinalmonterad på diverse De Tomaso bilar. På framhjulen. Via DeTomasoklubben (Kjell Jansson) fixade vi därför beggade däck i väntan på de nya Yokodäcken. Antagligen är DTklubbens däck slut för länge sedan nu (fanns bara några uppsättningar) men det kanske kan vara värt ett försök om du är riktigt desperat.....:)

Det kan också vara bra att veta att det säljs däck i denna dimesion som egentligen skulle kasseras. På något vis har man renoverat däcksidorna. Däcken säljs billigt (typ 2kSEK per gummi) men dessa däck har förstås inget att göra på en bil som skall köras på gatan.

Link to comment
Share on other sites

Jag med behöver nya bakdäck... :mad:

Men har funderat på att bygga om mina fälgar i stället,

har ju splittfälgar så det är bara att köpa nya fälgbanor

byta ut den inre fram och flytta dit bak och sätta den nya fram.

Och sen köra med 225 bak och 195 fram

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...