
Mikael
Forumdeltagare-
Posts
56 -
Joined
-
Last visited
Reputation
0 NeutralProfile Fields
-
Locost-status
Har byggt locost
-
Ljungbyhed i Skåneland...
-
Två bakaxelrör varav det ena förberett för 4-link, 4 drivaxlar och bromssköldar samt diffklump med 3,89 utväxling. 1000:- för allt Sålt! Spacers 4x108, 2st 25mm och 2st 10mm 300:- Sålda! Facet solid state bränslepump med förfilter, helt ny 250:- Såld! /Micke 0709-995660
-
Komplett topp med kammar, ventiler och ventilkåpa. Drabbad av KS-sjukan annars mkt bra skick 500:- Såld! Original spridare Bosch 4st 300:- Styrbox chippad med EDS-chip 900:- Såld! Kabelhärva till motor 300:- Tomgångsmotor 150:- Såld! Luftmassemätare 200:- Såld! Vevlager nya i oöppnad förpackning 300:- Vid köp av allt i en klump kan priset förstås diskuteras! /Micke 0709-995660
-
Då var den såld :D
-
Jaha då var det dags att sälja min Seven för att ge plats för nya projekt! För mer info: http://www.blocket.se/vi/12017928.htm?ca=23_7_s /Micke
-
VEanalyzer är en funktion som finns i MegaLogViewer... /Micke
-
Innovates LC-1 finns att köpa från www.hqtec.se för 2080:- De var snabba och hade bra service när jag handlade av dem. /Micke
-
Slangar Mellan Throttelhus Och Insug
Mikael replied to Micael's topic in Bränslesystem, Insprutning & förgasare
Tror inte du behöver vara orolig. Jag har kört med silikonslangar till mina Suzuki spjällhus nu en sommar och det verkar hålla bra. -
Rikard, 32x3 mm till de främre bärarmarna? Kommer det inte att se väldigt klumpigt ut? För att inte tala om vikten! Går det verkligen inte att få tag i smalare, det känns som overkill med 32mm :blink: /Micke (med 20x3 i de främre bärarmarna)
-
Jag var ute och mätte lite snabbt nu och kom fram till att jag har 340-350mm mellan spindelledscentrum och ledpunkterna för bussningarna. Vill minnas att måttet ska vara 340mm enl boken. /Micke
-
Har du verkligen tagit rätt mått? Jag har 1350mm spårvidd fram med bokmått på ram och bärarmar. Det beror iofs också på vilken offset man har på fälgarna, jag har ET +13 fram. /Micke
-
-
Gustaf, om jag tolkar dig rätt menar du att det troligen beror på att jag fått något snett i bakvagnen? Stagen är lika långa, för de har jag gjort i en jigg, men fästena i ramen och på axeln kan ju sitta något fel (inte mycket för jag kontrollmätte noggrant). I så fall skulle det kanske hjälpa med uniballs i ena änden så jag kan justera det någorlunda rätt? /Mikael
-
Jag har en Escort axel upphängd med four-link och Panhard stag, men tycker inte att det fungerar något vidare. Den är inte ett dugg följsam med följden att det blir väldigt dåligt grepp vid bankörning. Jag misstänker att det är mina polybussningar i four-linken som är boven. Jag har tänkt att modifiera med uniballs istället, och då är frågan, ska man ha uniballs i båda ändar eller gummibussningar i en ände och uniballs i den andra? Polybussningarna tänkte jag kassera, de verkar vara alldeles för hårda. Vill minnas från en chassikurs för länge sedan som Kjell Bodin höll i att det kan "låsa sig" om man har hela four-linken med uniballs. Tacksam för synpunkter och funderingar... /Micke
-
Ca 185cm och 95kg :P