Jump to content

Patrik Jonsson

Forumdeltagare
  • Posts

    28
  • Joined

  • Last visited

Reputation

1 Neutral

About Patrik Jonsson

  • Birthday 03/17/1977

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Skog

Profile Fields

  • Namn
    Patrik Jonsson
  • Ort
    Vaggeryd
  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Gälar modell locost kanske? Ni är ju två stycken, så den en kan ju hålla plåten och den andra jobba med hammaren... http://www.jalopyjournal.com/forum/showthread.php?t=5581
  2. Hittade lite till, tyvär så är det lite motsägelsefull information på sina ställen. http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=6627&...asc&start=0 /Patrik
  3. Letade efter samma information och hittade det här: http://www.everettmail.co.uk/mods/mods_throttle_bodies.htm Verkar variera lite beroende på årsmodell, men jag lyckades identifiera min brygga mha bilderna. (gsxr 750 fr före 2000)
  4. http://www.misab.se har ju rätt mycket weberaktigt. Annars så hade Dalhems tidiagre insug till fordmotorer för dubbla weber/dell i locostklassen ( http://www.dalhems.se/pdf%20filer%2003%20k...03rally1-50.pdf ) (kolla sidan 20, nere till höger) observera att katalogen i länken är några år gammal, men att ringa och fråga kostar ju inte mycket.. Sen kan man ju ragga förgasare på blocket om man inte vill handla nytt från elwa eller misab /Patrik
  5. Jag har ingen vetskap om någon beställning från staterna, men om du (eller någon annan) vill tillverka en själv, så finns det bra ritningar här: http://www.chopperhandbook.com/neatstuff/downloads.htm /Patrik
  6. Hejsan, hittade den här tråden på locostusa: http://www.locostusa.com/forums/viewtopic.php?t=2224 det talas en del om vridstyvhet i bokchassiet och det riktigt roliga börjar några sidor fram när någon har testat vridstyvheten (datorsimulerat)med olika modifieringar och jämfört med ett standard "bokchassie". Några brister finns det väl i utförandet, bl.a. så nämns ingenting om rörtjocklek och dom envisas med att använda lbs*feet... Men det intressanta är nog ändå hurpass myckeet styvare allting blir i JÄMFÖRELSE med originalet allteftersom vissa rör läggs till. (Jag skulle inte ta siffrorna för 100%-iga i alla fall.) Sen så kan man nog byta ut t.ex. rör i golvet mot stålplat som svetsas dit, men det är nog en parantes i samanhanget. Tänkte att det kunde vara intresant för er som liksom jag ännu inte har tagit sig längre än till ramstadiet... /Patrik
  7. Bara att byta, personligen så bestämde jag mig när jag såg bilderna på de isärsågade kullederna i en tidigare tråd, minimal viktskillnad, men betydligt kraftigare. Känns inte som ett särskilt svårt beslut... /Patrik
  8. Den nya haynesboken "Build your own sports car" etc har ritningar för ram med sierradiff, så den kan ju vara värd att kika på. Tyvär så har jag ingen scanner, så du får nog ta och låna/köpa/stjäla dig ett eget exemplar. ISBN: 978 1 84425 391 3 /Patrik
  9. Bubblor upp till -72 (dvs som med den platta instrumentbrädan) har en rund knapp som man drar ut. Gummi runt om för ett bra grepp och en liten plastskiva i mitten med märkning. Jag kommer dock inte ihåg huruvida den var belyst eller inte, men jag har för mig att den började blinka när man slog på varningsblinken. (Har kört -69, -71 och -72:a under några års tid...) Ring vwcustom i hyllinge om du vill handla nya grejer. 042 225940 /Patrik
  10. 1 mm tycker jag borde funka till dom "mindre" panelerna i alla fall (sidorna, kardantunneln etc.) alla ytor där det är relativt tätt mellan nitarna helt enkelt. Dessa plåtar ska väl mest vara där för att förhindra att fötter åker ut och att smådjur, vatten och stenskott åker in... Till huven så blir det nog lite fladdrigt, men sen är det ju så att ju fler veck och skarvar det blir, ju stadigare blir ju den färdiga produkten. Eftersom det är gratis så är det ju bara att prva sig fram och såpass många skyltar som du hade fått tag på räcker ju till ett gäng locost, eller i alla fall ett gäng försök. En scuttle helt i alu kanske med nitade fogar? Skulle kunna bli rätt fräckt. Bara skär ut instrumentpanelen och den främre delen lite större och hamra in en kant för att nita i den böjda ytterpanelen och se till att nitarna hamnar symetriskt och med ett exakt avstånd överallt så kan det bli riktigt snyggt. Gratis är gott... /Patrik
  11. Locost: Termostatgivare från biltema, kostar runt 70 spänn och slår till runt 95 grader celsius...
  12. Ja, en annan har ju gått och väntat och undrat vad som skulle komma, men ack. Ingenting har kommit. Så nu när man loggar in på bankens hemsida och ska betala mobilräkningen (som ska vara betald till i morgon...) så vad ser man där, om inte en betalning till locost sweden som inte har gått igenom utan har legat och skvalpat i en månad... Skickade om den nu, så man får sitt "skattemärke" i alla fall :angry: /Patrik
  13. Jaja, där ser man. Blev lite orolig att det hade hänt något "otrevligt" med bakaxeln under dess tidigare liv... Jag har ju mest meckat med svansmotorbilar förut, så det här med bakaxlar är som lite nytt för mig. /P
  14. Ännu en liten uppdatering: I princip har ingenting hänt sen senast... Häcken full med riktigt jobb och annat som ska ordnas runt huset. Idag har jag mockat ut ca 12 kvm Getstall och byggt om inredningen och imorgon ska det jobbas beordrad övertid 8 timmar... Jippie! :angry: Det känns som att det är så här jämt... Nog om det, jag fick lite tid över förra helgen och slet isär hela volvobakaxeln (den blir lite mera behändig utan allt tungt innehåll). Jag lyfte i den i ramen för att de hur fel det var med min punktade kardantunnel. Då uptäcker jag att ingående axel till diffen sitter lite off-center så att säga, några centimeter till höger. Ska det vara på dette viset! Va! Nu får jag ju mecka om hela kardanen och det blir bara passagerare som är smala över @r$let som får åka med... Angående motorvalet så har jag ännu inte tagit något beslut utan funderar fortfarande. (detta kan till viss del härledas till en brist på pengar som verkar ha förföljt Patrik i hela hans vuxna liv.) Sen så kan jag ju påpeka att detta blir ett Locostbygge i ordets rätta beärkelse, göra så mycket som möjligt själv och så billiga delar som möjligt. Någon som vet om man kan få betalt för att hämta nyrenoverade motorer någonstans? :prop: Appropå motor så hittade jag den här bilden när jag surfade runt och letade information om sierra/scorpiomotorer, om man kollar noga så ser man vilken typ av bil motorn sitter i... det är nästan så att man har bestämmt sig... (scorpio 2,9 liters v6) /Patrik, signing out.
  15. Hur är det om man nu inte har någon färdig bil, men är medlem och gärna vill komma och kika och insupa inspiration och bensinångor? Är det bara att knalla in eller får man betala ngn form av supportavgift? /Patrik
×
×
  • Create New...