-
Posts
206 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
17
Mattias Lindvall last won the day on August 17 2023
Mattias Lindvall had the most liked content!
Reputation
96 ExcellentAbout Mattias Lindvall
- Birthday 12/24/1972
Profile Information
-
Kön
Kille
Profile Fields
-
Namn
Mattias Lindvall
-
Ort
Västervik
-
Locost-status
Bygger locost
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Sportbilsdagen Västervik 240907 Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Mattias Lindvall started following Pinto fördelare , MK indy med Saab motor , De dion med längsgående Wattlänkage and 7 others
-
Nu verkar jag ha kommit till en acceptabel punkt med mitt kyl, har kapat bort golv under kardantunneln samt gälat under motorn så nu blir jag av med värmen under huven. Vill ha en bättre fläktstyrning där jag kan ställa både övre och undre gräns men någon sådan har jag inte hittat än. Skickat från min iPad med Tapatalk
-
De dion med längsgående Wattlänkage
Mattias Lindvall replied to heralue's topic in Motor & växellåda
Det ser ut som att det är mycket högskolepoäng i den där konstruktionen, min ser betydligt enklare ut. Jag är dock inte pappa till min så jag har inga beräkningar på hållfastheten men jag har provocerat väldigt mycket i sommar och jag ser inte den som en svag punkt. Hittar inga vettiga bilder nu men det borde finnas i min tråd ifall du vill ha inspiration. Mvh Mattias Skickat från min iPad med Tapatalk -
Tack för tipsen, beställde en sugande dia 305 från speeding, det innebär minst jobb för mig. Kapacitet ökar till mer än dubbelt så det får bli ett test och ett riktmärke. Nästa steg får bli större kylare med anpassad fläkt. Vill ju köra nu, inte hålla på och skruva, det kan jag göra i höst. [emoji28] Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Har ni några tips på effektiva fläktar, söker jag på internet så råder det ju ingen brist direkt men vad är bra och inte? Den jag har nu från biltema håller uppenbarligen för låg klass. Skulle vilja begränsa mig till 300-350 mm i diameter. Tacksam för svar. Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Exakt som du skriver så är jag inte säker på att alla hålen släpper ut luft. Men förra säsongen körde jag utan motorplåtar så då kunde det strömma fritt neråt. Jag ska gäla bottenplåten så luften får hjälp av farten men också öka fläktkapaciteten då den får jobba hela tiden i krypfart. Sen kokar den inte ur sig så mycket vatten så något jätteproblem är det inte. Jag kan inte heller säga att 100 grader på mätarn är helt sant, men några grader ner skulle kännas bättre i magen. Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Grattis [emoji3060] Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Nu med färg: Satte även dit resterande plåtar under motorn, men det blir nog för tätt. Måste hitta en bättre fläkt och ta upp mera ventilationhål. Har redan många hål men är inte säker på vilka som släpper in respektive släpper ut luften. Ska även gäla golvet under motorn så jag får lite mera hjälp där. Skickat från min iPad med Tapatalk
-
Jag uppar den här och hoppas någon har städat i vinter[emoji851] Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Hej Är på jakt efter en viskodiff gärna med drivaxlar till. Har dålig koll på alla olika utväxlingar som kan tänkas finnas sa jag är tacksam för det mesta, det är ändå på experimentstadiet så vad som helst funkar…………så länge det är visko. Med vänlig hälsning, Mattias Lindvall Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Ok Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Hur gick det här sen, blev det någon koll? Jag är fortfarande på jakt efter en Visko och köper den gärna i så fall. Finns det fler till salu runt om i Sverige får ni gärna höra av er, jag har behov av två st. Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Fel geografiskt men i Småland finns det nog både en och två fördelare som ligger i nån låda. Hittar du ingen närmare så får du höra av dig. Mvh Mattias Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Tack så mycket, jag har beställt lite nya grejer till kylningen men gjorde ett sista försök med bråten jag har, så nu på det 17:de försöket så tror jag banne mig att jag lyckats få värmen till att hålla sig under 98 grader oavsett hur mycket jag gasar. Ska dokumentera lite så bilder kommer nästa gång. Förhoppningsvis blir det mer än bara ett par rundor. Skickat från min iPad med Tapatalk