Jump to content

Hailwood

Forumdeltagare
  • Posts

    37
  • Joined

  • Last visited

Reputation

1 Neutral

About Hailwood

  • Birthday 08/10/1961

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Interests
    Äger numer en sjua som fungerar bra men funderar redan på ett par modifieringar. Är stolt ägare till en Ducati MHR Mille som jag köpte ny -85. Åker gärna utför och fotograferar också mycket. Jobbar som verktygsmakare och driver ett maskinuthyrningsföretag på fritiden.

Profile Fields

  • Namn
    Lars Magnusson
  • Ort
    Hestra
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

2,298 profile views
  1. Flera bra tips! Har du svarvat dina trattar Magnus? Jag funderar på att kona egna trattar med hjälp av 50 mm:s VP-rör (rör för kabeldragning av el). Blir ju inte så snygga, men billiga och väldigt lätta och förmodligen rätt så smidiga att fixa konan på. (Har man ett luftfilter utanpå så syns dom ju inte).
  2. MYCKET intressant läsning i länkarna! Undrar om det finns några rör i passande dimension som passar i varandra så man kunde få till en variabel längd på trattarna. Materialet får väl vara antingen plast eller aluminium. Trattformen kan man ju fixa med hjälp av en svarv, lite fett, ett lämpligt verktyg och sedan trycksvarva till änden (aluminiumrör), eller varmluftspistol + svarva en trattformad plugg i trä som man pressar in i änden på röret, lämpligtsvis i en svarv (plaströr) Lasse
  3. Hej! Är det någon som har koll på om det är någon bankörning eller bilträff under Juli månad i år? Tänkte ta med sjuan ut på en bilsemestertripp några dagar i den sydliga tredjedelen av Sverige i sommar och försöker hitta lite fina vägar och kul grejer att åka på. Några tips? Är det fler som har samma tanke så är det bara att hänga på. Vore bara kul om vi blir fler. Bara meddela mig i så fall! Jag bor några mil söder om Jönköping. Lasse
  4. Tyvärr så kommer jag inte att hinna få bilen klar till utställningen så ni får stryka mig från listan. Hade hoppats kunna lacka nu i helgen men det dröjer lite till och vill inte ta ut bilen innan lacken har hunnit härda ordentligt. Hittade lite mer jobb på bilen som behövde fixas innan premiärturen, bl.a. ett sprucket grenrör, mm. plus att bilen måste besiktigas så det blir lite för tight med tiden. Jag hoppas att ni får en trevlig dag på utställningen så ses vi kanske på vägarna i sommar. Tyvärr så går det inte alltid som man har tänkt sig! Lasse
  5. Jag tycker att det blir snyggast att sätta dom på skärmarna, om det finns plats inåt mot däcken. Det kan bli läckert att fälla in dom som du ska göra. Se bara till att fixa riktigt tätt och bra stänkskydd på insidan som skydd för stensprut och vattenstänk.
  6. Jag tror att du läste kapa istället för skapa.
  7. Jag hittade en helt plan skiva på jobbet som var uppbyggd av 2 glasfiberskivor och däremellan en bikakestruktur av tunn aluminiumfolie. Väldigt lätt och extremt styvt samtidigt! Mycket intressant men är väl omöjligt att skapa själv antar jag.
  8. Tack för dom utförliga svaren, dom uppskattas! Är nybörjare på glasfiberjobb. Pluggen som jag ska göra är väldigt liten så det funkar nog med bara plastskivorna. Får nog vänta lite med ev. stora jobb tills jag har fått lite erfarenhet.
  9. Hej! Har sett att Biltema har polyuretanskivor 1000x600x10 mm 119:- alt. 20 mm tjocka för 229:-. Fungerar det vid glasfiberjobb? Lasse
  10. Tack Norlin, men efter vad jag kunde läsa så åtgärdar företaget enbart skadorna och inte lacken. Huvudproblemet är själva lackeringen. Om det inte går att få samma kulör/utseende på fälgen så är det ju inte så kul, men det kanske finns någon som vet hur man kan göra med lacken? Eller om man helt enkelt ska köpa en ny?? Ska kolla med Fälgfixarna om dom kan hjälpa mig!
  11. Jag sökte efter Åman men fick ingen träff. Finns det någon länk till kommentarerna?
  12. Ok, tack för infon. Ska se om jag hittar Åmans kommentarer!
  13. Hej! Jag har en trimmad Zetec 2.0 med 185 hk i min 7:a som funkar bra men skulle vilja ha mer effekt, men framförallt mer bottenvrid. Har funderat på kompressorkonvertering och då tänkte jag köpa en till motor att bygga på så jag kan fortsätta att köra under tiden. Varför då inte skaffa en modernare Duratec istället? Den är lättare, starkare och om jag får tag på en 2.3L och fixar lite annan kam, insug och avgas så kanske jag blir nöjd utan kompressor och slipper förhoppningsvis byta motor vid den årliga kontrollbesiktningen. Skulle det funka eller blir det problem? Tänker jag fel, eller det kanske blir väldigt dyrt? Andra alternativ kanske! Misstänker att det även skulle bli problem att få plats med kompressorn och det som hör till, men naturligtsvis så vore det ju grymt häftigt med en kompressor under huven!!! Det kan jag ju inte förneka. Bilen är en Tiger Supercat, växellådan är Ford typ-9 med lättat svänghjul, Sierra-diff och motorstyrning Megasquirt EFI. Lasse
  14. Hej! Jag har en lätt skadad Team Dynamics pro Race vit fälg som har fått ett jack på en eker och lite skav på kanten. Jag hade tänkt att antingen svetsa eller fylla i skadan på ekern med stålplast samt slipa bort skavet på kanten och sedan lämna in fälgen för lackering, men lackeringsfirman tackade nej och sa att eftersom fälgen garanterat är pulverlackerad så då kan dom inte få samma nyans på färgen. Specialfälgar skriver på sin sida att fälgtillverkarna inte heller lämnar ut några färgkoder så vad gör man? Några tips? En ny fälg kostar 1800:- + frakt. Lasse
×
×
  • Create New...