Jump to content

Niclas Börjeson

Forumdeltagare
  • Posts

    88
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

Niclas Börjeson last won the day on September 2

Niclas Börjeson had the most liked content!

Reputation

196 Excellent

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Niclas Börjesson
  • Ort
    Alingsås
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 2 månader mellan uppdateringarna, finns kanske lite förbättrings potential där! 😄 Har dock varit mer aktiv i Garaget! Det har tillverkats drivaxlar, blev i materialet (med något lustiga namnet) Orvar Supreme. Sedan efter lite funderande och skavande och Artos visdomsord, inget passar på en GT40. Så skrotade jag motorfästena och byggde nya. Mitt i Argonångorna fick jag även TIGat ihop tunnel, kommer det färg sen på chassit så behöver jag nog knappt skruva fast pedalstället 😄 #trångtärbra
  2. Tjusigt och bra tempo, liten milstolpe 🥳
  3. Även små steg får man ta med, eller vad var det Iwdal nämnde i sin tråd 😄 Valde att fälla in tutan, det kommer man kanske få sota för ljudmässigt när man använder den kanske. (Provade den i detta läget, fungerade fint) Men det var snyggast så 😊
  4. Tack för svar Gustav! Då kommer det nog räcka i fram, satte en rostfriplåtbit och klammer som loser den. Kollade i bak nu, där sitter fästet i chassit och oket helt i linje med varandra. Med andra ord så är det ingen rotation som kan uppstå 🙂
  5. Det där var en snygg lösning! Hade tänkt låsa med klammer eller tie-strap, men detta var bättre!
  6. Tack Mats, det hade jag helt missat. Får klura ut någon lösning, undrar om man kan sätta någon gummiklammer av något slag. Gäller bara på framoket?
  7. Styrväxeln har fått sin sista vila, hoppas inte behöva flytta på den, så kunde jag göra klart torpedväggen. Det är Arto copycat över hela den kan man säga. Har därefter satt kurs emot bromsarna och dess dragningar, fick börja med vinkelharry för uttag i tunneln 😬 Sedan dragningar av dessa dyrgriparna. Sedan rak-rör-fattigmans-versionen..
  8. Snacka om motivationsboost, bra jobbat! Ser ut att passa bra, har du testat med vinklarna till drivaxlarna också?
  9. Tack! 🙂 1. Ja, det stämmer att flera av panelerna är slipade. Jag brukar pulverlacka paneler, så är även tanken med dessa. 2. Det är Sellholms lagerbockar, men det är samma som till vanliga hydraulikrör. https://www.sellholmshop.se/produkt/lagerbock-o-25/ Visst drar man dom stenhårt så nyper dom, men brukar dra lagom och sedan loctite.🙂 Det är någon slityta innanför och det går inte lacka själva rören, då blir det för tjockt. Förra bilen pulverlackade jag och sedan svarvade av anläggningsytan. Själva knivarna sitter med Sellholms excenterlås.
  10. Mindre saker och några större saker avkryssade! Anpassade plattan till chassinumret emot täckplåtens hål, originalversionen passade knappt i hålet. Med framvagnen på plats kunde man justera in knivkrängarna och infästningarna. årets wrestlingmatch för att hålla fästena på plats: styrväxeln har även fått sin slutgiltiga placering, efter otaliga justeringar och tester.
  11. När frun frågar om jag hittar till sjukhuset själv, eller om hon skall leda mig. Då vet man att uprights har ankommit och ugnen är under belägring! 🤠 montering utav lagerbanor Monterade tillsammans med Bells och Fälg: Insåg i glädjeyran att jag behövde smalna av fälgen 1” samt att navhålet var 4mm för litet i fälgen, det skall inte vara för enkelt 😅
  12. Vad kul med fler byggare! Jag bygger på ett AK40 bygge, gamla Southern som ni har talat om ovan. Är väldigt nöjd med dom som leverantör, hjälpsamma och snabba att svara. Sedan är krävs det bearbetning för att få det att fungera, allt passar inte rakt på för att uttrycka det milt 🙂 Precis som FEGE var inne på, åk och titta på byggen och prata med folk. Jag hade aldrig lyckats ro detta bygget i land utan all hjälp jag fått via er på forumet i olika former. Du är välkommen och titta på mitt bygge, finns i Alingsås. Skall även försöka släpa med metallbitarna till Mangans GT40 träff i September 🙂
  13. Nu kan man fråga sig vad en gasvajern till en Volvo 240 -1979 och skruvar till en Allison C20 jetmotor har gemensamt. Dom har gift sig tillsammans med pedalstället 🎈 Ville åt den dämpade änden på Volvo vajern, som sitter på en hylla på stället. Dissikerat: Skarvade ihop en 3m universalvajer: Färdig monterat på stället: Vilken väg har ni andra dragit vajern? Inuti tunneln eller ovan eller i tröskel?
  14. Som vanligt ett fler-front aktivitets bygge, strandat lite härochvar. Men lyckades få till en bra lösning med Tiltons bromsreservoar, då kunde jag dölja ledningarna.
×
×
  • Create New...