Jump to content

Theladon

Forumdeltagare
  • Posts

    39
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. Theladon

    Thorr

    Tydligen byggd på ett MK chassie... Och dom har ju tydligen en ny modell på gång ut som det inte står så mycket om på hemsidan än...vem vet? :P
  2. Theladon

    El Power

    Tydligen så har motorstyrningen från ACPower massa smart elektronik i från början...bland annat stöd för traction control Har också funderat på vikten... man får väl jämföra med vad tank, bränslesystem, motor och växellåda väger i en vanlig.. AC powers styrenhet väger 30 kg och motorn 50kg.... borde ju ge en del vikt över för batterier, särskilt om man använder bättre grejer än blyackar. Ganska spännande...men dyrt...
  3. Theladon

    El Power

    Ta en koll på den här då.. Wrightspeed X1 En Ariel Atom med en hyfsat vridstark AC motor med direktdrift, alltså en växel... 0-100 på ca 3 sek.... http://www.youtube.com/watch?v=J2DGfisAndI PS. OM nån är sugen finns bitarna här... http://www.acpropulsion.com/ DS.
  4. Som jag har förstått det kan man för en rimlig peng få MK att skicka med komplett avgassystem för pinto och dessutom en modifierad sump enligt frågan ovan... Har inte priserna framför mig nu, men jag kan kolla (om jag hinner före Michael) ;)
  5. För att återgå lite till ämnet... (utan onödig citering) :D Ni som har lite mer erfarenhet av det här, Kan jag behålla min tidigare nämnda plan att lyfta motorn i stort sett rakt över? ...eller kan jag räkna med några andra minor? Ideén är alltså att använda delarna så original som möjligt för att förenkla och förkorta byggtiden.... Tacksam för alla tips.. //Andreas Klang
  6. Hmmm... Ser faktiskt inte så dumt ut.... Tack Jocke för en utomordentligt enkel lösning på ett knivigt problem (åtminstone för mig)
  7. Intressant... Framförallt eftersom jag har planer på en sån huv... Undrar hur mycket "lite" är i frågan om höjningen.... Och hur lyckas man egentligen med det överhuvudtaget med tanke på hur huven är placerad....? Får forska på detta...
  8. DET var precis vad vi ville höra :D Låter som nånting tom jag skulle kunna lyckas med... Man blev ju lite avskräckt nästan nar man försökte läsa in sig på megasquirt m.m. Tack Gustav
  9. Jupp...har sett det... Mycket stiligt.. Känns bara lite avancerat för min del.... Funderar på om man kan konvertera den motorn till förgasare...original eller något annat för att få det så simpelt som möjligt....
  10. Hej Jag har en ambition att inom en relativt snar framtid plocka ihop en MK. För att minimera byggtid och kostnad skall jag försöka hålla delarna från donatorn relativt original.. Jag har nu fått nys på en 88ans sierra med rätt låda och utan kat. Vad jag nu undrar är hur originalinsprutet ser ut på en sån....jag har fått för mig att det skall vara rätt högt och därmed passa illa under huven på en seven.... nån som har en bra bild (eller åsikt om mina ideer) ? Tips mottages tacksamt.. //Klang
  11. Vad fasen är det? Nån sån där elbil för långlopp va?
  12. Theladon

    Motor??

    Fan... Köp den Michael.. Så kan jag ärva din gamla morot... :D Nära nu...hör av mig ;)
  13. Theladon

    Motor??

    Jo....med ett RIKTIGT fett avgasrör och MYCKET avgasbandage så kanske...:) Rätt värdelöst att ha i en bil bara.....om man vill ha rapp acceleration vill säga....för konstant hög fart under lång tid kanske det inte är fel...
  14. Absolut inget fel mer än att det är jämrans långt dit....från mig i alla fall.. :) Folk är ju roliga...jag satte ut en köpesannons på blocket om att jag ville ha tag på en sierra 85 till 87 med förgasarmotor i närheten av västergötland.... och så ringer det en kille från arvika med en 91a med insprut.... :blink: På tal om biltrailer...vad väger en sierra?
  15. Vilken guldgruva (men det var hällberga med Ä) ;) Undrar vad dom tar för ett komplett lik? Hittar inga priser någonstans... Trollhättan verkade inte ha några hela bilar.... Blir nog att ringa runt lite ...
×
×
  • Create New...